Tehnici SEO care optimizeaza pozitia oricarui site pe Google


Tehnici optimizare SEO

Mai mult ca oricand, cumparatorii isi incep achizitiile prin cautari si cercetari online. Este vizibila o crestere semnificativa a traficului si a ratei de conversie odata ce ai inteles si satisfaci nevoile publicului tinta. Chiar acum, sute – daca nu mii – de oameni sunt in cautarea site-ului tau.

Odata ce paginile web incep sa apara in cautarile Google, vei vedea o crestere a veniturilor, pentru ca vei obtine mai multe clicuri. Abordarea promovarii online prin tehnici SEO are drept efect expunerea produselor/serviciilor persoanelor care sunt direct interesate de oferta ta.

Optimizarea paginilor web, cel mai important proces de SEO, ajuta nu doar pentru o mai buna vizibilitate, dar si pentru o campanie de marketing pe internet de succes. Eforturile de promovare online pleaca de la site-ul web, fiind optimizat pentru motoarele de cautare si utilizatori, sansele de succes cresc.

Google utilizeaza trei algoritmi principali pentru a determina locul in care un site web se pozitioneaza pe cuvintele cheie reprezentative:

Panda – este indreptat spre continutul site-urilor, penalizeaza continutul de slaba calitate.
Penguin – updatat de curand, se axeaza pe combaterea spam-ului si pe calitatea back-link-urilor .
RankBrain – este o masina de invatare cu inteliganta artificiala care ajuta la procesarea interogarilor cu scopul de a oferi rezultate mai relevante pentru cautarile utilizatorilor.

Tine cont de faptul ca aceste tehnici SEO sunt valabile, doar in cazul in care, site-ul tau este corect optimizat prin SEO On-page. Ramai pana la final si afli cum poti sa remediezi greselile care impiedica utilizatorii sa te gaseasca sau poti cere un audit mai jos.

Optimizarea site-ului poate fi simpla, atunci cand stii ce functioneaza si ce nu, ai nevoie doar de o investitie de timp sa obtii rezultate. In acest articol am de gand sa exemplific tehnicile principale cu instructiuni simple pe care oricine le poate urma, dar inainte vreau sa stii la ce sa te astepti.

Rezultatele nu sunt imediate

Algoritmii motorelor de cautare necesita timp pentru indexarea continutului, daca astepti rezultate peste noapte de la SEO, vei fi dezamagit.

In functie de concurenta, rezultatele concrete in clasament pot dura mai multe luni pentru a se materializa. Cand vine vorba de randamentul investitiilor, intervalul de timp, in mod realist cuprinde pana la sase luni, pentru un ROI vizibil.

Succesul nu e permanent

Google si Microsoft sunt giganti tech. Din acest motiv, nu ar trebui sa vina ca o surpriza faptul ca algoritmii din spatele Google, Bing si alte motoare de cautare sunt in continua evolutie pentru a obtine rezultate mai bune. Prin urmare, si tu esti nevoit sa ai o evolutie constanta.

Probleme cauzate de o infrastructura slaba

Atunci cand pagina ta va ocupa pozitii importante, asigura-te ca esti pregatit. Site-ul tau trebuie sa fie capabil sa se ocupe de varfurile imense de trafic, ceea ce este grozav pentru afaceri.

In caz contrar, atunci cand in cele din urma te gasesc, oamenii nu pot accesa site-ul datorita infrastructurii slabe (servere lente, pagini care se incarca greu, probleme de indexare sau o experienta de utilizator slaba).

Spus si facut, SEO ramane inca o investitie extrem de valoroasa, hai sa vedem cum poti imbunatati si atinge rezultate vizibile. Iti permite timpul, poti opta si pentru aceste activitati de marketing.

1. Tehnici de optimizare SEO On-Page

SEO incapsuleaza tot ceea ce trebuie sa faci pentru a imbunatati pozitia site-ului in rezultatele de cautare. Include setari de configurare aplicate in site si tehnici care le poti utiliza in afara site-ului.

O expunere maxima pe motoarele de cautare necesita atat de SEO off-page si SEO on-page. In opinia mea, SEO on-page este mai important si voi explica in continuare de ce.

Daca gestionezi pe web o afacere mica, ai nevoie de clienti locali care cauta prin diferiti termeni serviciile tale, iar SEO on-page este tot ce trebuie sa faci.

Este uimitor, dar majoritatea site-urilor de azi nu sunt pregatite pentru utilizatori. In ciuda avalansei de informatii, multi proprietari de afaceri online considera optimizarea inutila. Pentru aceste cazuri, voi oferi o imagine completa si voi explica pe scurt de ce SEO are multe de oferit in ceea ce priveste utilitatea, traficul si vanzarile.

La o cautare pe cuvantul cheie „usi de garaj rezidentiale”, Google returneaza aproximativ 85.200 rezultate.

Rezultate optimizare seo

Inlaturand anunturile AdWords, in prima pagina vom gasi doar 10 rezultate din cele aproximativ 85.200! Ce se intampla cu restul rezultatelor?

Google afiseaza in prima pagina doar rezultate care, in urma analizei, le considera cele mai relevante pentru cel care cauta. Si DA, aceste rezultate pot fi influentate! SEO transfera credibilitate site-ului tau si motoarelor de cautare.

Atat timp cat va exita o ierarhie logica in pozitionarea unui site, va exista si SEO, sub o forma sau alta. Este adevarat, in goana de a oferi utilizatorilor o experienta desavarsita si rezultate relevante interogarilor, altorimtii Google evolueaza.

Insa aceste tehnici, aplicate corect, influenteaza pozitiv clasarea fara riscul penalizarii, indiferent de numarul de update-uri viitoare.

Titlurile paginilor, descrierea si imaginile

Atunci cand motoarele de cautare citesc un site, verifica titlul paginii, descrierea paginii, titlurile majore si imaginile. Vor sa inteleaga despre ce este vorba si apoi pe baza altor factori, precum (autoritatea domeniului, concurenta, relevanta etc.), vor plasa pagina intr-o pozitie in indexul lor.

Titlul paginii – Fiecare pagina trebuie sa contina un titlu unic, descriptiv care va ajuta atat motoarele de cautare si utilizatorii sa inteleaga pagina.

Descrieri – Descrierea paginii este ceea ce utilizatorul vede in pagina cu rezultatele cautarii. Ofera-i o descriere unica, convinge-l prin cele 150 de caractere sa dea clic pe link-ul tau, sa viziteze site-ul, mai degraba decat selectarea altor link-uri.

Imaginile– Imaginile sunt importante, dar nu ar trebui sa creasca timpul de incarcare a site-ului. Cele mai bune practici pentru utilizarea imaginilor:

  • Utilizeaza imagini originale. Daca esti nevoit sa folosesti o imagine de pe web trebuie sa specifici sursa.
  • Optimizeaza dimensiunea imaginilor – cu cat este mai mica dimensiunea (in bytes) cu atat mai bine.
  • Foloseste tag-ul ALT pentru a descrie imaginea – Acest lucru ajuta motoarele de cautare sa inteleaga imaginea.
  • Foloseste nume descriptive – Nu denumi imaginea ta ‘image1.jpg’, incearca sa folosesti nume de fisiere descriptive, de exemplu, „tehnici-seo.jpg”
  • .

2. Scrie articole de calitate pe blog

A deveni un expert in subiect este unul dintre cele mai bune lucruri pe care poti sa le faci pentru a imbunatati vizibilitatea site-ului web deoarece deja iti place ceea ce faci, scriind o data pe saptamana, ar trebui sa fie usor.

Iata un exemplu despre modul cum functioneaza acest lucru. Sa presupunem ca ai o afacere specializata in pachete de calatorie in Europa. Crearea de continut cu sfaturi utile pentru calatorie si despre modul in care sa te pregatesti pentru o excursie ar trebui sa fie usor.

O lista cu lucruri necesare pentru o excursie in strainatate ar fi foarte utila. O lista cu restaurante preferate in Venetia, fotografii si un jurnal de la ultimul tur ar fi de mare folos celor care cauta informatii despre acea locatie.

Asigura-te ca blog-ul in mod constant este actualizat si motoarele de cautare vor lua notificare, vor directiona trafic catre continutul tau in masura calitatii acestuia.

Deci, ce este considerat un continut bun?

Un site cu continut genial este vizibil cu sau fara SEO, un site cu continut rau nu va reusi cu, sau fara SEO, un site cu continut ok poate deveni mai bun prin SEO!

  • Continutul original (articole, texte, imagini, clipuri video, prezentari, infografice etc.)
  • Continut publicat doar pe site-ul tau – Chiar daca este propriul continut, publicat si pe un alt site, nu e bine.
  • Continut care include text – Incearca sa ai un text care sa insoteasca continutul non-text. De exemplu, daca postezi videoclipuri, adauga o descriere de text. Pentru imagini, descrie in cuvinte imaginea in atributul alt=””.
  • Continut util – Nu publica continut de dragul publicarii. Asigura-te ca ceea ce vei publica adauga valoare si raspunde intrebarilor cititorilor.
  • Frecventa postarilor – Doua lucruri sunt importante atunci cand postezi. In primul rand, un continut proaspat si in al doilea rand, stabileste un interval de publicare si respecta-l.

3. Viteza si iar viteza de incarcare a paginilor

Nu in ultimul rand, o tehnica de SEO devine din ce in ce mai importanta.

Viteza: Google investeste o suma mare de bani pentru a face web-ul mai rapid. Se discuta despre importanta vitezei si dorinta de a include site-uri tot mai rapide in index. Cu scopul de a revigora site-urile web au adaugat in mod oficial viteza ca unul dintre factorii de ranking.

Tehnici SEO de optimizare

Sigur viteza conteaza atunci cand vine vorba de SEO si clasament. Ai grija ca site-ul tau sa se incarce cat mai repede posibil, luand in considerare recomandarile Google. Poti folosi acest extraordinar tool unde vei gasi informatii foarte cuprinzatoare si detaliate.

4. Identifica cuvintele cheie

Primul obiectiv consta in identificarea cuvintelor cheie cu potential SEO. Lista trebuie sa includa expresii de cuvinte pe care clientii, in mod natural, le folosec in cautarile lor, dar care nu sunt prea competitive. Tu cum ti-ai cauta business-ul pe Google?

Odata identificate, cuvintele se integreaza in punctele cheie din site, inclusiv titlurile de pagina, H1, H2 si in continut. Nu forta prin introduceri excesive, doar informeaza motoarele de cautare cu privire la subiectul continutului tau pe web.

5. Reputatia ta te precede

Managementul reputatiei online este pur si simplu un fapt de viata in aceste zile si nu exista nicio scapare de la comentariile bune sau rele, iti recomand sa le imbratisezi.

45% dintre oameni au gasit intr-o cautare Google informatii in urma carora au decis sa nu faca afaceri cu cineva. In cele din urma, este responsabilitatea ta sa faci o impresie buna atunci cand esti gasit pe internet.

Cand cineva are un comentariu negativ despre brand-ul tau, poate construi o reputatie negativa cu un impact semnificativ in vanzari. In acelasi timp, reputatia digitala creeaza, de asemenea, oportunitati semnificative prin care combati articolele.

Primul pas pentru a controla orice situatie este de a determina daca exista sau nu o problema si, daca da, cat de grava este.

Fiind proactiv in mediul online, recenziile vor alimenta un flux constant de noi comentarii pozitive sau negative, iar singura modalitate sa tratezi eficient comentariile rele care se pot ivi ar fi sa participi la discutii.

Sunt cateva tehnici de baza care, aplicate corect, pot aduce avantaje reale SEO daca sunt aplicate in mod constant. Evita sa angajezi accidental pe cineva care iti garanteaza rezultate rapide, sansele sunt mari ca ei sa foloseasca tehnici numite „black hat”, nu merita.

Din fericire, motoarele de cautare sunt inteligente, iar aceste metode „neloiale” sunt depistate rapid si aspru sanctionate (interzise sa apara in rezultate).

Toate acestea informatii ar putea parea descurajatoare, dar acum, ca ai inteles modul in care functioneaza motoarele de cautare, poti incepe sa creezi o prezenta online pozitiva.