Sfaturi, trucuri si strategii marketing digital in social media


Strategii marketing digital Social Media

Social media este vazuta in general ca un mod distractiv de conectare, explorare si divertisment.

In acelasi timp, poate fi mai mult de atat.

Este de ajutor, utila si puternica.

Si este o parte vitala a oricarei strategii de marketing.

Daca vrei ca afacerea ta sa reuseasca, strategiile de marketing pe retelele de socializare nu sunt o optiune. Sunt o necesitate.

Fie ca vorbesti cu vechi prieteni pe Facebook, partajezi fotografiile tale pe Instagram, urmaresti stiri de ultima ora pe Twitter, social media este o parte din viata ta.

Astazi, vom arata cum sa faci aceleasi instrumente parte din business-ul tau.

Marketing-ul pe social media include toate eforturile de a crea continut adaptat platformelor sociale cu scopul de a atrage si captiva atentia publicului tinta.

Acest lucru imbunatateste gradul de constientizare al brand-ului tau, iti permite sa te conectezi cu clienti si utilizatori, sa construiesti link-uri care aduc avantaje reale SEO.

Speriat? Sceptic? Nu fi! – Am realizat acest ghid gratuit, plin de sfaturi, trucuri si instrumente care te vor ajuta sa te dezvolti si sa devii o stea social media in cel mai scurt timp.

Nu uita de #Hashtag

Desi foarte populare, sunt folosite gresit inclusiv de specialisti de marketing .

Hashtag este un cuvant sau o expresie, precedata prin simbolul #, care ajuta utilizatorii sa gaseasca mult mai usor postarile tale prin gruparea mesajele relevante pe un anumit subiect. Maresc imediat reach-ul organic, sunt foarte eficiente pe Twitter si aproape esentiale pe Instagram.

In orice postare pe Facebook, Instagram, Google+, Twitter foloseste doar hashtag-uri care definesc clar categoria relevanta anuntului tau.

Daca folosesti #afaraplouadarincasanu crede-ma ca nu obtii nimic, in afara de o culoare frumoasa albastra!

O buna practica de Asa Nu 🙂

Exista cateva trucuri pentru utilizarea eficienta a hashtags-urilor.

Incepe prin a determina care dintre ele sunt populare in industria sau zona ta de activitate si limiteaza-te la doua sau trei in fiecare tweet (ai doar 140 de caractere total, asa ca alege cu atentie!) si cat mai multe pe Instagram.

O modalitate foarte buna de a gasi hashtag-uri relevante este prin a fi un utilizator activ. Poti da clic pe hashtag-urile care par interesante sau relevante si sa te alaturi conversatiei, oferind sfaturi si prezentand expertiza ta.

Hashtag-urile sunt distractive, dar nu abuza!

Daca utilizezi prea multe, postarea ta va arata ca spam si oamenii vor sari peste. Fii selectiv, fii inteligent, iar eforturile tale vor fi rasplatite.

O imagine valoreaza cat o mie de cuvinte

E adevarat, dar imaginea potrivita!

Fiintele umane sunt creaturi vizuale, de aceea un post cu o imagine este cu aproape 40% mai eficace. Pe Facebook si Twitter, imaginile pot spori angajamentul si atentia postarilor. Pe Instagram si Pinterest, imaginile sunt esenta pe baza carora platformele au fost construite.

Ce inseamna toate acestea? Pur si simplu pune o imagine in tot.

Bineinteles, acest lucru nu inseamna sa cauti in Google imaginea si sa o adaugi in post. Daca intr-adevar vrei sa acaparezi interesul publicului, e absolut necesar sa postezi imagini de buna calitate care sunt interesante, frumoase si unice.

E important ca fiecare fotografie pe care o postezi in social media sa fie potrivita cu aspectul si personalitatea brand-ului.

Diversitatea este condimentul vietii, deci nu ezita sa postezi un mix de fotografii cu stilul de viata, imagini de produs si chiar citate.

Internetul are standarde ridicate. Nu-ti lasa publicul sa-si coboare standardele, fa-ti timp pentru a gasi si crea imagini care vor bucura comunitatea. Adauga fotografii cu produsele tale in actiune.

In strategiile de marketing social media, timpul este totul

Iti suna familiar?!

Petreci 15 minute (sau o viata, cel putin pe Internet) incercand sa creezi postarea perfecta de social media. De la redimensionarea imaginii la numararea caracterelor pentru a veni cu un titlu irezistibil, faci totul bine.

Ai dat publicare, apoi te-ai aplecat in scaunul tau de la birou, ai gustat din latte si ai asteptat sa se rostogoleasca clicurile. Cu exceptia cazului in care nu vin. In loc de clicuri obtii greieri si o alta postare social media perfecta devine nimic.

Daca un copac cade intr-o padure si nimeni nu era acolo sa auda, a cazut copacul intr-adevar? Daca postezi ceva in social media si nimeni nu este acolo sa o vada, ai spus ceva?

Problema nu este ceea ce postezi. Problema este cand postezi.

Dupa cum se dovedeste, social media inseamna mai mult decat sa creezi un continut extraordinar. Trebuie sa dezvolti o strategie care iti aduce continutul in fata audientei la momentul potrivit.

Timpul este diferit pentru fiecare platforma.

Pentru a maximiza impactul eforturilor de marketing, gandeste-te cand publicul tinta va fi online si asigura-te ca postarile ajung in acelasi timp.

Testeaza in diferite momente si urmareste statisticile pentru a vedea ce continut a avut cel mai mare impact. Poti utiliza diferite instrumente analitice (Statistici Facebook si analizele Twitter, sunt ambele gratuite) pentru a vedea cand postarile au primit interactiuni si ajustezi strategia dupa cum este necesar.

Daca te ingrijorezi cu privire la o postare cand ar trebui sa te relaxezi, nu-ti face griji – retele sociale sunt prezente 24/7, iar postsarile pot fi programate usor.

Ofera oamenilor ceea ce doresc

Daca utilizezi mediile sociale (si sper ca da!) ia in considerare pe cine urmaresti si de ce.

Ce obtii din diferitele platforme pe care le utilizezi?

Indiferent daca speri sa vezi imagini frumoase pe Instagram, articole utile pe Twitter, actualizari pe Facebook sau conexiuni profesionale pe LinkedIn, urmareste si distribuie postari cu oamenii care iti ofera ceva valoros. Sterge conexiunile cu cei care nu adauga ceva interesant, important sau distractiv in viata ta.

Aceleasi reguli se aplica companiilor si brandurilor. Singurul motiv pentru care o persoana va placea pagina ta sau va urma contul tau social este pentru ca le oferi un stimulent.

In plus, poti trata, prietenii, fanii si urmaritorii tai cu alte avantaje, cum ar fi cadouri, vanzari exclusive etc.

Nu posta de dragul postarii. Asigura-te ca tot ceea ce impartasesti are un scop, indiferent daca este vorba de a distra sau informa pe cineva. Daca nu ai nimic interesant de transmis, nu posta!

Distreaza-te

Ultimul sfat ar putea parea oarecum ciudat, dar promit ca este sincer.

Distreaza-te!

Motivul pentru care oamenii se alatura retelelor de socializare este pentru ca le plac. Nu trata strategia ta de social media marketing ca pe un lucru care trebuie facut.

Crede-ma! Oamenii vor auzi suspinul tau obosit de fiecare data cand te conectezi.

In schimb, abordeaza social media cu curiozitate, interes si entuziasm. Uita-te la ea asa cum este. Fa glume. Uita-te la poze frumoase. Ofera expertiza ta in domeniu. Gandeste-te la oamenii din spatele ecranului.

Social media este o oportunitate, nu o povara.

Repet: distreaza-te!