Ce este un site web de inalta calitate in ochii Google


Site web de inalta calitate

Perceptia pe care oamenii o au asupra afacerii este o reflectare directa a site-ului tau. Daca ai un site impresionant, oamenii au mai multe sanse sa achizitioneze un produs sau un serviciu.

Gandeste-te la asta. Daca ajungi pe un site cu erori de ortografie, pagini care nu sunt redate corect si informatii putin utile, care este probabilitatea sa cumperi?

Pentru a reusi online pe termen lung, trebuie sa ai un site web de inalta calitate.

Fie ca este un blog, un site web sau un magazin de comert electronic, acesta trebuie sa fie diferit (si mai bun) decat sute de alte site-uri web din aceeasi nisa.

Un site web de calitate va creste in timp atat in ​​termeni de cititori loiali, cat si in ceea ce priveste increderea in motoarele de cautare, echivalenta cu mai multe vizite organice. Inginerii Google incearca de ani de zile sa-si faca algoritmii suficient de inteligenti pentru a identifica si clasifica site-urile web de buna calitate.

Nu este o sarcina usoara, avand in vedere ca totul trebuie sa fie decis de un program de calculator si nu de un om.

Totusi, odata cu introducerea „Panda” acum cativa ani, se pare ca sunt pe drumul cel bun.

Schimbarile „Panda” au facut o treaba buna in identificarea site-urilor care sunt mai bune si le-au dat o pozitie mai inalta in SERP.

Ce voi explica mai jos, este ceea ce Google considera a fi un site de calitate.

Cel mai important, ce actiuni practice poti face ca proprietatea web sa corespunda standardelor Google.

Un site considerat calitativ de Google, va fi considerat ca atare de catre alte motoare de cautare, deoarece standardele Google sunt mai stricte decat cele Bing sau Yahoo.

Ce este considerat ca un site web de inalta calitate?

De-a lungul anilor, intreaga industrie de SEO se refera la nevoia de a produce continut de inalta calitate, iar expertii de top au venit cu citatul inteligent „Continutul este rege”.

In timp ce acest lucru este adevarat, inseamna ca un site cu un continut bun este, de asemenea, un site de inalta calitate?

Raspunsul este nu.

Continutul bun nu este suficient.

Este unul dintre factorii (cel mai important) care separa site-urile de joasa calitate de cele de inalta calitate. Dar numai continutul bun nu completeaza puzzle-ul a ceea ce este considerat de Google ca un site de calitate.

Un site web calitativ are urmatoarele caracteristici:

  • Continut unic – Continutul este unic atat pe site-ul propriu-zis (adica fiecare pagina are un continut unic si nu este similar cu alte pagini), ci si in comparatie cu alte site-uri web.
  • Expertiza – Continutul este produs de experti bazati pe cercetare si / sau experienta. Daca, de exemplu, subiectul este legat de sanatate, consilierea ar trebui sa fie furnizata de autori calificati, care pot da sfaturi profesionale pentru un anumit subiect.
  • Continut neobisnuit – Continutul este detaliu si descrie ambele parti ale unei povesti si nu promoveaza un singur produs, o idee sau un serviciu.
  • Accesibilitate – Un site web de inalta calitate are versiuni si pentru utilizatorii non-PC. Este important ca utilizatorii de dispozitive mobile si de tablete sa poata accesa site-ul web fara probleme de utilizare.
  • Uzabilitate – Utilizatorul poate naviga cu usurinta pe site? Este site-ul user friendly?
  • Atentie la detalii – continutul este usor de citit cu imagini (daca este cazul) si fara greseli de ortografie si gramatica. Pare ca proprietarul are grija de ceea ce este publicat pe site?
  • OptimizareOptimizarea unui site web pentru motoarele de cautare are multe beneficii, dar este important sa nu exagerezi. Un site web de buna calitate trebuie sa aiba si continut non-optimizat.

Aceasta este opinia mea si, desi multi nu pot fi de acord, este un fapt ca optimizarea excesiva poate genera uneori rezultatele opuse.

Motivul este ca algoritmii pot uneori interpreta supra-optimizarea ca o incercare de manipulare a sistemului si pot lua masuri pentru a preveni acest lucru.

  • Echilibrul dintre continut si reclame – nu este un lucru rau pentru un site web sa aiba anunturi sau promotii, dar acestea nu ar trebui sa distraga utilizatorii de la gasirea informatiilor de care au nevoie.
  • Viteza ​​- Un site web de inalta calitate se incarca rapid. Un site web rapid se va pozitiona mai sus si va genera mai multe conversii, vanzari si cititori loiali.
  • Social media ne-a schimbat viata, modul in care comunicam, dar si modul in care evaluam calitatea

Este de asteptat ca un produs bun sa aiba recenzii bune, Facebook si Tweets. Inainte de a lua o decizie de a cumpara sau nu, poti examina si acesti factori sociali.

Este de asteptat ca un site sa fie acceptat si recunoscut in mediile sociale, adica sa aiba adepti pe Facebook, abonati RSS etc

  • Angajamentul utilizatorilor – Utilizatorii petrec suficient timp pe site si citesc mai mult de o pagina inainte de a pleca? Interactioneaza adaugand comentarii, sugestii, conversatii etc.?
  • Cum se compara cu concurenta – Cand alegi un anumit cuvant cheie, este site-ul tau mai bun decat concurenta ta? Merita una dintre primele pozitii daca judecam fara partinire?

Cum creezi un site web de inalta calitate?

Tinand cont de caracteristicile de mai sus, cum se traduc acestea in practica? Ce poti face azi pentru a creste calitatea si „increderea Google” a site-ului web?

  • Verifica site-ul pentru unicitatea continutului – Asigura-te ca ai continut unic in toate paginile. (Eu folosesc copyscape pentru a verifica tot continutul inainte de publicare pentru a ma asigura ca este unic)
  • .

Verifica paginile existente si, daca gasesti continut duplicat, elimina-l. Daca ai pagini cu continut similar, imbina-le intr-una.

  • Mobil. Ar trebui sa oferi atat o versiune mobila, cat si aplicatii native. Experienta cititorului este importanta, indiferent de platforma.
  • Aranjeaza continutul. Verifica toate articolele / paginile pentru greseli de ortografie si gramatica. Folosesete corect etichetele de formatare, adica H1, H2 si bold

Foloseste paragrafe mici pentru a usura citirea si adauga imagini, ilustratii sau informatii infografice pentru a face continutul mai interesant si atragator.

  • Afla ce doresc cititorii. Utilizeaza instrumentul de cuvinte cheie Google pentru a afla ce cauta oamenii si ofera continutul dorit, dar evita supra-optimizarea
  • .

Poti scrie continut in jurul cuvintelor cheie pe care ei le utilizeaza, dar incearca sa faci postarile sociale. Evita utilizarea titlurilor optimizate tot timpul, dar pastreaza un echilibru intre continutul optimizat si cel neoptimizat.

  • Minimizeaza numarul de reclame. Google penalizeaza site-urile web care au prea multe anunturi in pagina. Acest lucru nu este bun pentru experienta utilizatorului.
  • Asigura incarcarea rapida a site-ului – Verifica site-ul web cu instrumentul de viteza a paginii si asigura ca acesta se incarca cat mai repede posibil. Poti folosi GTmetrix.

gtmetrix

Stiu ca nu este cea mai usoara sarcina, dar este foarte importanta.

Lucreaza la promovarea pe social media – ai o pagina Facebook, un cont de twitter, o pagina Pinterest si Google+?

Daca nu, te lipsesti de multe oportunitati.

  • Verifica rata de respingere – Una dintre masurile pe care trebuie sa le monitorizezi, in rapoartele Google Analytics, este rata de respingere.

Rata de respingere este procentajul persoanelor care au parasit site-ul web fara sa vizualizeze alte pagini.

Trebuie sa ai o rata scazuta de respingere, asa ca verifica analizele si identifica paginile site-ului care au o rata ridicata de respingere si corecteaza-le.

Desi oficial, rata de respingere nu este un factor de clasificare, este cu siguranta un factor care te poate ajuta sa creezi un site web de calitate.

  • Verifica concurenta – cand cineva face o plangere la Google despre un site care nu e clasat asa cum ar fi trebuit, uneori raspund asa: dati-ne cateva exemple de ce site-ul tau este mai bun decat site-urile pe care le avem in pozitiile de top.

Cu alte cuvinte, ne spun sa mergem si sa verificam concurenta, apoi sa incercam sa imbunatatatim continutul si site-ul web! Nu este nimic in neregula cu asta, de fapt, trebuie sa faci acest lucru inainte de a crea continutul.

Inainte de a scrie un articol, caut pe Google cuvantul cheie pentru care vreau sa-mi optimizez articolul si, examinez mai atent site-urile din prima pagina.

Verific lucruri precum lungimea continutului, autoritatea site-ului, si incerc sa-mi fac continutul mai bun.

Ca regula generala, trebuie sa pastrezi site-ul actualizat in ceea ce priveste versiunile de software, sa monitorizezi si sa stergi mesaje spam sau comentarii nepotrivite.

Sunt sigur ca exista multe alte caracteristici care disting site-urile bune de restul, dar instructiunile de mai sus reprezinta minimul pentru a produce site-uri care pot fi de incredere si care sunt considerate ca fiind de inalta calitate.