PPC sau SEO – pro si contra celor 2 modele de marketing


PPC sau SEO

PPC sau SEO?

Cand dezvolti strategii de marketing intr-o lume in care prezenta online face diferenta, trebuie sa acorzi atentie celor doua metode de marketing care te pot lansa deasupra competitiei: optimizarea site-ului (SEO) si publicitatea pay per click (PPC).

In orice business, finantele joaca rolul pricipal.

Din acest motiv ar trebui sa alegi un canal de marketing cu cel mai bun impact.

Atat SEO cat si PPC targeteaza doar clienti cu sanse mari de conversie.

Pe de alta parte, sunt foarte diferite in ceea ce priveste banii si perioada de timp care trebuie sa treaca pana la primele rezultate.

Afla totul despre PPC sau SEO si decide care dintre cele doua se pliaza perfect obiectivelor.

PPC si SEO sunt metode de marketing online masurabile, atat din punct de vedere al utilitatii, cat si al rezultatelor pe care le ofera.

Statistici care te pot ajuta sa iei o decizie in cunostinta de cauza.

SEO si statisticile SEO locale pentru anul 2017

  • Aproximativ 90% din traficul pe internet incepe pe motoarele de cautare populare
  • SEO este o prioritate de marketing pentru mai mult de 60% din companii
  • Google singur inregistreaza peste 100 de milioane de cautari pe luna
  • 89% dintre comerciantii online declara ca SEO este obligat sa aduca rezultate
  • Mai mult de 70% dintre comerciantii B2B incep cercetarile pe motoarele de cautare
  • 78% din cautarile mobile de la nivel local au rezultat in achizitii offline
  • 29% din cautarile mobile includ o locatie
  • 52% dintre clientii care efectueaza cautari online viziteaza un magazin local in urmatoarele 24 de ore.
  • 68% din rezultatele cautarii sunt organice.

Statisticile PPC pentru anul 2017

  • 65% dintre cei care doresc sa cumpere online vor da clic pe un anunt
  • Companiile castiga 3 $ pentru fiecare 1,6 $ investit intr-o campanie
  • 30% dintre companiile care vand direct clientilor folosesc PPC
  • 80% dintre companiile care incorporeaza un model de marketing PPC folosesc Google Ads
  • 65% din cautarile cu intentie genereaza un clic pe anunt

Dupa cum poti vedea, PPC si SEO sunt strategii de marketing adoptate pe scara larga.

Numerele sunt destul de impresionante si duc la concluzia ca rezultatul ambelor strategii este aproximativ acelasi – vei creste traficul site-ului. Traficul consta intr-o numar semnificativ de potentiali clienti care vor imbunatati ratele de conversie.

Pentru a intelege care sunt diferentele dintre aceste doua modele de marketing, sa trecem rapid la argumentele pro si contra a fiecareia dintre ele.

Publicitate Pay Per Click sau PPC

PPC este o metoda de marketing care ofera rezultate imediate la un cost specific.

Faptul ca 65% dintre clientii online care doresc sa cumpere vor da clic pe un anunt, daca exista unul, ii impinge pe cei care se ocupa de marketing sa se bazeze pe campaniile PPC pentru a mari traficul si a creste vanzarile.

Principalele argumente pro si contra PPC

Argumente PPC Pro

Cel mai evident beneficiu PPC – ofera rezultate imediate.

Rezultatele instant oferite de publicitatea PPC sunt foarte atractive pentru companiile care doresc sa genereze cat mai multi vizitatori intr-o perioada limitata de timp.

Este foarte convenabil pentru afacerile online interesate de a aduce clienti targetati pe site-urile lor. Daca o persoana da clic pe un rezultat, sunt sanse sa finalizeze o achizitie pe site-ul web vizat.

PPC este un aliat valoros pentru o afacere noua, cu aproape 0 vizibilitate organica. In loc sa te bazezi pe SEO si sa astepti rezultatele, companiile PPC pot sa aduca imediat trafic catre site.

Cat despre ratele de conversie, PPC este un castigator absolut.

In ceea ce priveste valoarea investitiei si timpul in care aceasta aduce rezultate, PPC castiga peste SEO.

In plus, datorita personalizarii paginii de destinatie si a textului publicitar, rezultatele pot fi uimitoare. Sunt garantate, deoarece reclamele vizeaza in mod specific cuvinte cheie cu intentie mare in campania publicitara PPC.

Abilitatea de a diversifica eforturile PPC este un alt avantaj demn de mentionat.

In timp ce Google Ads este cea mai utilizata platforma PPC online, exista si altele care ar putea fi mai potrivite atunci cand vrei sa ajungi la o audienta specifica. (Bing, Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube si altele).

Argumente PPC Contra

Costurile campaniei publicitare PPC pot face o gaura in finantele tale. Anumite cuvinte cheie sunt ridicol de costisitoare, iar tendintele arata o crestere.

Dar pretul nu este singura problema.

Este important sa gasesti cuvintele cheie care convertesc si sa afli intervalul de timp optim pentru afisarea anuntului. In acest fel, bugetul nu este drenat de eventualele clicuri de tip „black-hat” ale concurentilor tai.

Nu fi surprins, acestea sunt unele dintre preocuparile pe care marketingul le intampina in fiecare zi.

Pentru a avea cel mai bun anunt posibil, va trebui sa-l optimizezi. Ideal ar fi sa ai un CPC minim si un CTR la maximum. Daca nu ai experienta cu PPC, va trebui sa petreci mult timp pentru a te familiariza cu platforma si pentru a afla cum sa optimizezi anunturile.

Din pacate, odata ce ai oprit bugetul care alimenteaza PPC, ai ramas fara trafic pe site.

Vei avea avantaje atat timp cat dureaza campania, odata ce ai ramas fara bani, vei reveni de unde ai plecat. Acesta este motivul pentru care un business online se bazeaza pe un mix de marketing, social media, SEO, marketing prin e-mail, pentru a construi un flux stabil de trafic pe site.

SEO – Optimizarea paginilor web

Optimizarea pentru motoarele de cautare necesita timp si continuitate. Totusi a ramas principala strategie de marketing pentru 60% dintre companii. Daca te intrebi de ce, iata cateva raspunsuri.

Argumente SEO Pro

Singurul lucru care diferentiaza PPC de SEO este bugetul necesar pentru un marketing eficient. SEO este adesea alegerea principala pentru multe agentii de marketing, deoarece este rentabila.

De ce este rentabila? Spre deosebire de PPC unde vei plati pentru trafic, cu SEO nu ai niciun cost legat de numarul oamenilor adusi pe site.

Pentru a incepe o campanie SEO, cel putin una de baza, nu ai nevoie de o suma considerabila de bani. In unele cazuri, chiar si expertii interni de marketing pot implementa cele mai bune practici SEO pe site.

Campaniile PPC nu vin la acelasi cost pentru toate afacerile – depinde de industrie. Deci, in functie de industrie, este posibil sa ai nevoie de o suma considerabila de bani pentru a finanta si mentine in functiune campania PPC.

Insa natura PPC diminueaza rentabilitatea investitiei, pur si simplu pentru ca se reduce la plata traficului. PPC inseamna trafic platit, in timp ce SEO inseamna trafic gratuit pentru site.

In timp ce nu vei avea nevoie de multi bani pentru a incepe campania SEO, vei avea nevoie de timp. Acesta este motivul pentru care companiile cu bugete mai mici se refera la SEO ca singura lor optiune de marketing.

SEO este mult mai prietenos cu cei care sunt noi in acest domeniu. Dupa ce ai citit cateva articole gen „Cele mai bune practici SEO” pe site-uri autoritare, oricine poate implementa elementele de baza SEO.

Pe de alta parte, PPC este mult mai complicat. Invatarea este mult mai abrupta decat cea de SEO. De exemplu, trebuie sa afli despre CPC, CPA, CTR si multe alte abrevieri si sa intelegi cum functioneaza aceste lucruri.

SEO ofera rezultate pe termen lung, iar rezultatele pe termen lung sunt mult mai atractive pentru marketing.

Ce incerc sa spun este ca SEO are nevoie de ceva timp (4 luni) inainte sa aduca rezultate. Dar odata ce acestea vor veni, eforturile depuse in SEO se vor mentine, in timp ce PPC aduce rezultate imediate, care tind sa scada in timp.

Daca opresti campania PPC, clicurile si statisticile privind traficul pe site vor scadea imediat.

Daca faci acelasi lucru cu SEO, nu vei experimenta o scadere a niciunuia dintre cele doua. Specialistii de marketing aleg foarte des SEO fata de PPC, deoarece este mai durabil. Pe parcursul lunilor si anilor, SEO este obligat sa aduca trafic de inalta calitate pe un site web.

Argumente SEO Contra

Inamicul SEO, dupa cum probabil ai ghicit, sunt algoritmii de cautare.

Cea mai mare provocare in SEO sunt algoritmii de cautare in continua schimbare.

Daca iti construiesti strategia de marketing online in jurul unui singur motor de cautare, vei ajunge sa depinzi de actualizarile algoritmului. O schimbare poate avea consecinte devastatoare asupra prezentei online.

De exemplu, Panda penalizeaza site-urile cu continut subtire si duplicat, precum si cele care contin cuvinte cheie aglomerate. Actualizarile Penguin, Hummingbird, Pigeon, Mobile, RankBrain, Possum si Fred – fiecare dintre ele au avut un impact asupra practicilor SEO.

Nevoia de a ramane in permanenta adaptat la cele mai recente modificari ale algoritmilor poate fi considerata drept una dintre cele mai importante strategii SEO. Daca nu sunt utilizate practici SEO adecvate, s-ar putea sa te confrunti cu unele dintre sanctiunile pe care le aduce noile actualizari.

Gravitatea acestor sanctiuni este un alt obstacol in SEO. De exemplu, poti pierde pana la 90% din traficul de pe site, poti sa elimini site-ul din rezultatele cautarilor.

Cum depasesti acest lucru?

Nu alege servicii SEO ieftine!

O aplicatie buna de monitorizare a eforturilor SEO implica un cost intre 90 – 200 euro / luna.
Un articol de calitate atat pe blogul personal cat si pe site-urile cu autoritate in domeniu costa intre 100 – 800 Euro!

Ce servicii SEO de calitate crezi ca vei obtine cu un abonament de 150 Euro la o agentie care mai si garanteaza pozitia #1 in Google pe cuvinte cheie de mare cautare?

Foloseste doar practici bune SEO si creeaza continut extrem de valoros si original pentru clienii tai!

Poate dura pana la cateva luni inainte sa vezi rezultatele strategiei de SEO. In orice caz, daca optezi pentru SEO, pregateste-te sa astepti si nu te descuraja, deoarece SEO este ca o livada – e nevoie de ceva timp inainte sa poti savura roadele eforturilor.

In SEO nu exista nicio garantie ca vei reusi sa ajungi in prima pozitie.

Sa fim sinceri, un site pe prima pagina a rezultatelor cautarii pe Google este visul fiecarui comerciant. Acest vis este sustinut si de faptul ca mai mult de 70% dintre surferii de internet nu trec niciodata la a doua pagina.

In cele din urma, depinde foarte mult de frazele si cuvintele cheie alese. In plus, exista peste 200 de factori care vor determina pozitia site-ului in cadrul SERP-ului.

Cand PPC este o optiune mai buna decat SEO

Sa incepem prin definirea unui scenariu in care PPC este o optiune buna. In acest scenariu, o afacere trebuie sa aiba resurse financiare si rezultate rapide. Daca indeplinesti aceste doua premise, publicitatea PPC este cu siguranta ceva la care ar trebui sa te concentrezi.

PPC este, de asemenea, o optiune viabila daca vrei sa te pozitionezi in fata audientei concurentilor tai. O alegere inteligenta a cuvintelor cheie si optimizarea anunturilor poate aduce o crestere semnificativa a traficului pe site. Este deosebit de benefic pentru firmele care nu au avut timp sa construiasca o audienta online stabila.

In cazul in care clientii tinta consta in diferite demografice, ar trebui sa iei in considerare utilizarea PPC.

Sunt numeroase platforme PPC in afara de Google Ads si le poti folosi pentru a ajunge exact la cine vrei.

Putem vedea multi marketeri care utilizeaza anunturile Bing Ads si Facebook pentru a lansa campanii PPC , pur si simplu pentru ca au multi utilizatori activi si setari de anunturi platite.

PPC este un aliat puternic pentru mediul de afaceri care doreste sa testeze noi produse si servicii. Short PPC poate oferi raspunsuri rapide pe care altfel trebuia sa le astepti luni de zile. In plus, afacerea poate utiliza date analitice din campaniile lor PPC (cuvintele cheie si expresii care convertesc) pentru a-si consolida eforturile SEO.

Cand SEO este o optiune mai buna decat PPC

In general, SEO este o optiune buna pentru toate companiie cu bugete de marketing mici.

Sunt companii cu resurse insuficiente pentru a sprijini campania PPC, cel putin nu pentru cuvintele cheie dorite si perioada de timp dorita. Deoarece SEO necesita mai mult timp decat bani, aceasta optiune este fezabila pentru un numar mare de companii mici si mijlocii.

SEO este o optiune mai buna cand o afacere doreste sa investeasca in efecte durabile pe termen lung.

Asa cum am mentionat deja, SEO cere timp. Cu toate acestea, o data facut, site-ul va genera tot mai mult trafic, atata timp cat respecti principiile SEO de baza si pastrezi cele mai bune practici.

SEO are sens, de asemenea, atunci cand nu esti dispus sa atingi imediat obiectivele de marketing online.

PPC sau SEO Concluzii

Dupa cum poti vedea, determinarea castigatorului acestei batalii este greu si depinde de multi factori. In opinia mea, fiecare afacere este unica in ceea ce priveste nevoile, obiectivele pe termen lung si pe termen scurt, clientii si resursele financiare. Toate acestea trebuie sa fie luate in considerare atunci cand se decide intre PPC si SEO.

Nu exista o solutie „de o marime potrivita”. Fiecare strategie de marketing digital este personalizata pentru fiecare afacere. In cele din urma, deoarece SEO si PPC sunt complementare si reciproce, ar fi mai bine sa rulezi atat SEO cat si PPC.