Optimizarea ratei de conversie sau succesul pe termen lung


Optimizarea ratei de conversie

Cand vorbim de marketing pe internet, poti genera mai multe vanzari in doua moduri.

Prin reclame platite, PPC, Facebook Ads, sau poti imbunatati eficienta site-ului pentru a impulsiona vanzarile.

Optimizarea ratei de conversie (CRO) se concentreaza pe cea din urma.

De exemplu, este posibil sa ai zilnic 1000 de potentiali clienti in site, dar 5 ajung efectiv sa plateasca produsul sau serviciul. Ai o rata de conversie de 0,5%, ca indica faptul ca undeva, canalul de marketing are nevoie de atentie.

In timp ce poti avea un numar mare de vizitatori, procentul celor care se transforma in clienti e scazut. Doar cei care efectueaza o actiune dorita, odata ce aterizeaza in site, reprezinta forta motrice din spatele cresterii veniturilor.

Intregul proces de vanzare, de la atragerea clientilor, generarea interesului, convingerea ca au nevoie de produsul sau serviciul tau si in cele din urma finalizarea comenzii, este cunoscut drept Sales Funnel sau palnia de vanzari.

Palnia de vanzari

Denumim conversie orice activitate in urma careia un vizitator de pe site intreprinde o actiune dorita de tine.

Poate fi: inscrierea la newslatter, crearea unui cont de utilizator, o achizitie, descarcarea unei aplicatii, sau altceva. Testele prin care reusesti sa captezi atentia vizitatorului indemnandu-l pas cu pas catre actiunea dorita se regasesc sub numele de optimizarea ratei de conversie.

Aici trebuie sa fii clar asupra obiectivelor pe care doresti sa le atingi.

Fie vrei sa reduci rata de respingere, sa obtii mai multe vanzari, sau sa imbunatatesti experienta utilizatorului. Defineste care elemente sunt cele mai importante pentru afacerea ta si raspunde acestor intrebari:

Care sunt actiunile pe care le astept de la utilizatori dupa ce ajung pe site-ul meu? Ce pot face pentru a atinge aceste obiective?

Identificarea zonelor care opresc oamenii din calea spre conversie si intelegerea elementelor datorita carora devin confuzi si isi pierd interesul fata de oferta, devine esentiala in eliminarea obstacolelor care ii impiedca sa converteasca.

Rata de conversie la noi atinge intre 1% – 2%, in functie de nisa in care activeaza fiecare.

Spre exemplu, un magazin cu 5000 vizitatori si 50 de vanzari pe zi are o rata a conversiei de 1%. Practic, pentru a genera o vanzare avem nevoie de 100 persoane unice ajunse in site prin diverite canale de promovare, restul de 99% parasesc site-ul fara a intreprinde o actiune.

Ce facem cu cei 99%?

De ce optimizarea ratei de conversie este importanta

In introducere, am atins foarte pe scurt importanta CRO, dar acest capitol cuprine detalii cu privire la toate modurile de optimizare care te pot ajuta sa dezvolti business-ul.

Posibil sa crezi ca o afacere online nu are nevoie de optimizare, deoarece cumparatorii se alfa in cautarea unui produs si vor cumpara cu prima ocazie. Daca cineva da clic pe o pagina web, este deja dispus sa cumpere ceva, astfel incat conversia este usoara, nu?

In toate cazurile, business-urile online au nevoie de optimizarea ratei de conversie.

Cum altfel reusesti sa profiti la maxim de trafic, sa faci mai multi bani, fara a fi nevoie sa cheltuiesti in plus pe clienti?

Nu conteaza cat de bine conceput este site-ul tau si nu conteaza cat de multi vizitatori convertesti in clienti. Exista intotdeauna loc pentru imbunatatiri. Mai multe cheltuieli cu publicitatea platita, care este din ce in ce mai competitiva si mai costisitoare, nu e cea mai buna alegere, in special cand exista probleme in canalul de conversie.

Optimizarea ratei de conversie te ajuta sa obtii mai mult din traficul actual si nu genereaza cheltuieli in plus pe reclame platite.

In final, reduci costurile de achizitie pe client.

Ofera vizitatorilor ceea ce cauta, inainte de a avea sansa sa gaseasca in alta parte.

Identifica barierele in canalul de marketing prin A / B testing

Intelegerea publicului este fundamentul esential pentru orice campanie de succes CRO. Despicarea datelelor disponibile din raportul demografic va oferi perspective unice asupra cumparatorilor care genereaza venituri pentru afacerea ta.

Testare A/B

Un cont Google Analytics configurat iti permite sa urmaresti cati oameni viziteaza pagina web, cum te gasesc si cum o folosesc, astfel incat ai informatii certe pentru a avansa strategia de marketing pe web. Ai o banuiala ca ceva de pe site nu functioneaza, sau poate vrei sa incerci ceva nou, dar nu esti sigur cum sa evaluezi succesul. Oricum, solutia pe care o cauti este testarea A / B.

Daca abonarea la newslatter constituie obiectiviul principal al site-ului tau si este tot ce vrei sa maximizezi, sa exemplificam urmatorul exemplu.

Primul tau test A / B, ar trebui sa implice ceva extrem de simplu, cum ar fi schema de culori a formularului de abonare prin e-mail. Un formular ar trebui sa aiba un buton de actiune albastru, verde sau orice alta culoare. Afiseaza pentru inceput utilizatorilor un buton albastru, apoi schimba cu un buton verde.

Micile schimbari pot avea rezultate puternice. Pe baza valorilor indicate vei vedea ce este gresit, ce lipseste si ce poate fi imbunatatit pentru a realiza o conversie mai buna. In acest stadiu ar trebui sa dezvolti ipoteze, schimbari si solutii in baza datelor colectate.

Testarea A / B, va dovedi ce culoare este castigatoare. Nu-ti fie frica sa testezi si elemente care crezi ca nu ar putea fi imbunatatite. Nu te limita doar la culori, aplica experimentul pe majoritatea elementelor din site, astfel incat sa generezi tot mai multe conversii.

Nu esti sigur ce sa testezi mai intai? Iata cateva idei:

  • Ajusteaza aspectul paginii. Mareste dimensiunea fontului, mai vizibil. Schimba pozitia unei fotografii din partea dreapta in stanga, schimba pozitia formularului.
  • Reduce numarul campurilor din formular. Asigura-te ca formularul este simplu si usor de completat. Elimina orice scuza care ar putea-o avea pentru a nu se inscrie. Cere doar informatiile necesare, o adresa de e-mail este suficienta.
  • Schimba-ti mesajul. Mesajul formularului de inscriere este important. Gandeste-te la ceva ce ar acapara interesul utilizatorilor si la ceea ce i-ar motiva sa converteasca. Experimenteaza mesaje diferite pana cand gasesti cea mai eficienta abordare.

Utilizeaza o abordare strategica

Dupa cum ai vazut deja, optimizarea ratei de conversie, merge dincolo de simpla punere in aplicare a practicilor eficiente SEO in comercializarea produselor. Proprietarii site-urilor de azi impulsioneaza o abordare multi-fatetata, care utilizeaza cele mai noi instrumente digitale de marketing si o gandire creativa pentru a obtine rezultatele scontate.

Dezvoltarea unei strategii pe termen lung pentru cresterea ratei de conversie, fiind activ si coerent pe toate canalele clientilor, precum si masurarea pentru a imbunatati functionalitatea site-ului, pot creste in mod semnificatv rezultatele.

Intr-o strategie de dezvoltare si marketing, intotdeauna considera primordial modul in care poti optimiza conversiile. Atragerea unui public cat mai mare pentru a creste numarul conversiilor implica costuri suplimentare. Asa cum ti-ai dat seama, epuizarea bugetului este echivalenta cu pierderea clientilor, ori nu asta iti doresti!

Asadar, optmizarea conversiilor tine de alti factori decat refinantarea bugetului, practic concentrezi campaniile catre aceeasi cantitate de trafic. De ce? Pe termen lung convingi cat mai multi actuali vizitatori sa achizitioneze de la tine prin diferite forme care necesita un buget mai mic.

O strategie bine formata include o abordare pe termen lung pentru a creste in mod constant ratele de conversie. Testarea experientei utilizatorului, testarea A / B si analiza sunt partile cheie ale unei strategii eficiente de optimizare a conversiilor.

Mentine o prezenta activa pe mai multe canale

In piata digitala, exista mai multe modalitati pentru clienti de a interactiona cu afacerea ta, in afara doar un apel telefonic sau o simpla vizita la un magazin fizic. Mentine o prezenta consistenta, pozitiva pe social media, aplicatia mobila si site-ul tau, dar nu uita sa oferi o experienta grozava si prin e-mail sau telefon.

Importanta dovezilor sociale este imensa. Oamenii vor sa stie daca ceea urmeaza sa achizitioneze a mai fost recomandat si de alte persoane. 84% dintre cumparatorii online folosesc cel putin un site de social media pentru a obtine informatii inainte de o achizitie online. Cu alte cuvinte, asigura-te ca site-ul tau include dovezi sociale pentru a stimula conversiile.

Indiferent de modul in care clientii aleg sa interactioneze cu tine, ar trebui sa gaseasca intotdeauna o experienta pozitiva si consistenta. Furnizarea de servicii utile, cum ar fi permiterea ca achizitiile online sa fie ridicate dintr-un magazin local si ofertarea speciala a clientilor pe social media, pot ajuta sa lege toate platformele impreuna pentru cea mai buna experienta. O interactiune proasta se poate transforma un client impotriva ta pentru totdeauna.

Verifica atent design-ul site-ului

In unele cazuri, un proces de redesign site este veriga lipsa in cresterea numarului de conversii. Fara o functionalitate receptiva (o necesitate pentru utilizatorii mobili de azi), sau o functionalitatea de baza, utila clientilor, niciun efort de optimizare a design-ului curent sau de continut nu va schimba lucrurile.

Nu este recomandat un redesign in cazul in care paginile deja functioneaza bine, dar acesta poate fi incredibil de util pentru site-uri care nu primesc cele mai bune rezultate. Profita la maximum de pe urma unui redesign , angajeaza o echipa in care poti avea incredere si asigura-te ca exista o multime de teste de utilizator efectuate inainte de punerea in aplicare.

Imbunatateste mesajul fiecarui produs

Un mesaj bun poate creste rata de conversie a unei pagini de destinatie, dar un copy excelent este tot ce ai nevoie pentru a dubla in mod semnificativ rata de conversie.

De la bunuri digitale la produse fizice, orice tip de produs poate beneficia de avantajele unui mejaj puternic.

1.Concentreaza-te pe beneficii in loc de caracteristicile produselor;
2.Utilizeaza avantajele cheie si punctele de vedere din comentariile clientilor;
3.De ce magazinul tau. Accentueaza in mod special valoarea compniei tale;
4.Evidentiaza clar optiunea de rambursare a produselor;

Cu un mesaj corect, vei picta o imagine vizuala puternica pentru clienti despre ceea ce poate face produsul tau si de ce adauga valoare pentru ei.

Ramai axat pe succesul pe termen lung

In timp ce aplicicarea anumitor trucuri, sau adaugarea de noi caracteristici, te poate ajuta in a face mici schimbari in directia corecta, ai nevoie de o strategie pe termen lung pentru a obtine rezultate de impact.

Analizeaza si noteaza care parti ale strategiei tale dau randament si zonele care necesita atentie pentru a se potrivi mai bine obiectivelor. In loc sa verifici doar punctele de baza, cum ar fi: ce buton are cele mai multe click-uri, sau care e pagina pe care intra, arunca o privire mai indeaproape la modul in care vizitatorii utilizeaza site-ul tau.

Analiza acestor informatii te poate ajuta sa intelegi mai bine utilizatorii, astfel incat sa poti sa implementezi imbunatatiri pentru a-i servi mai bine.

Perspective de viitor pentru optimizarea ratei de conversie

Ofera o experienta pozitiva post-conversie. Incearca sa nu lasi utilizatorii cu un sentiment de singuratate. Experienta post-conversie nu este un element de optimizare, dar este importanta din punctul de vedere al serviciului pentru clienti. Construieste relatii cu clientii si asigura-i ca au luat decizia corecta si au facut o investitie buna.

Ofera suport – arata-i ca esti intotdeauna pregatit atunci cand este necesar;
Adauga informatiile de contact – sugereaza-i sa urmareasca paginile de social media;
Construieste relatii – promoveaza abonamentul la newslatter.

O abordare flexibilă dar strategica, care poate fi actualizata si modificata ulterior este cel mai bun mod de a gestiona eforturile de optimizare. Tehnicile vor continua sa evolueze iar consumatorii online dezvolta noi obiceiuri de cumparaturi.

O campanie de succes include designeri de pagini de destinatie, experti in analiza canalelor web, manageri PPC, copywriteri si optimizatori pentru motoarele de cautare. Experienta si cunostintele vaste lucreaza impreuna pentru a analiza si a profita la maxim de potentialul de conversie al traficului. Mult succes!