De ce nu vei reusi fara o strategie de marketing digital


Marketing Digital

O strategie de marketing digital este un must-have pentru orice afacere sau organizatie care incearca sa-si comercializeze serviciile sau produsele online.

Poate nu esti convins inca de ca ar trebui sa investesti in marketing digital – ai putea fi sceptic cu privire la faptul ca marketing-ul digital este relevant pentru parteneri, clienti si piata in care activezi.

Cert este insa, indiferent de zona de afaceri, o proportie tot mai mare a pietei tinta foloseste tehnologia digitala sa cerceteze, evalueze si sa cumpere produsele si serviciile pe care le consuma.

De unde incep daca vreau sa dezvolt o strategie de marketing digital? Personal, nu cred intr-un raport foarte mare, cel mai bine poate rezumat in doua sau trei coli A4, intr-un tabel care defineste clar obiectivele tale.

De ce ai nevoie de o strategie de marketing digital?

Pentru ca fara o strategie vei pierde oportunitati reale de dezvoltare a business-ului. Investeste timp, vei lua decizii mai informate cu privire la modul in care poti include diferite canale media. Astfel, eforturile de marketing vor fi concentrate doar pe elementele care sunt cele mai relevante afacerii tale.

Lucrurile, asa cum se intampla in realitate cu multe afaceri online, sunt oarecum interesante. In ciuda simplitatii se pare totusi ca multe companii nu au un plan adecvat. Nevoia de analiza comparativa este evidenta, chiar daca nu este o garantie a succesului pe cont propriu.

Fara alte formalitati, vreau sa prezint cateva motive pentru care fiecare proprietar de afaceri, inclusiv tu, ar trebui sa dezvolti o strategie integrata de marketing.
 

Revolutia digitala

Spre deosebire de formele traditionale de marketing, Internetul este in intregime unic prin capacitatea sa de a reduce concentrarea eforturilor si in acelasi timp largirea orizonturilor. Prin marketing digital, nu esti limitat de zone geografice, zone de timp sau oricare dintre constrangerile traditionale.

Te vei conecta cu un public mult mai larg mentinand in acelasi timp costurile la un nivel minim segmentand clientela prin realizarea unui profil adecvat. Directionarea este mult mai eficienta si mai precisa decat oricand inainte.

Promovarea digitala iti permite sa comunici mesajul cu absoluta precizie prin directionarea in functie de segmente specifice de piata, nisa, bazate pe o gama larga de caracteristici, ceea ce inseamna ca platesti promovare doar pentru cei care cauta in mod activ produsul sau serviciul tau.

In timp ce tehnologia digitala a dat consumatorilor un control ca niciodata inainte, schimband radical modul in care se iau deciziile de cumparare, pus in aplicare in mod eficient, mixul de marketing poate fi o combinatie foarte puternica.

Lipsa unor directii in planul de marketing

Multe companii nu au o strategie clar definita de marketing digital pentru ceea ce doresc sa realizeze. Nu au obiective clare si prioritati sau o viziune de brand bine dezvoltata. Au probleme in obtinerea de noi clienti si construirea unor relatii mai profitabile cu cei existenti.

Daca nu ai un set clar de scopuri si obiective pentru activitatile de marketing online, atunci probabil ca nu aloci resursele adecvate necesare pentru a atinge aceste obiective. Nu poti evalua performanta eforturilor tale de a imbunatati rentabilitatea privind investitiile in viitor.

Asa ca, daca nu au fost inca stabilite in mod clar directile spre care doresti sa te indrepti, te indemn sa creezi un set de scopuri si obiective, o viziune de brand si misiunea obiectivelor. Doar asa te asiguri ca activitatile online returneaza cea mai buna rentabilitate a investitiei la timp.

Vrei sa domini peisajul digital

Daca doresti sa fii lider in industria in care activezi si sa domini peisajul digital atunci ai nevoie de o strategie de marketing coerenta. Concentrarea eforturior de marketing online trebuie sa fie intotdeauna axata pe maximizarea valoarii unice de brand.

Ai nevoie sa angajezi resurse externe intr-o campanie coordonata de marketing de continut, coroborat cu o cautare foarte bine directionata pe motoarele de cautare plus optimizarea continua campaniei. Doar asa te asiguri ca strategia este implementata cu succes. Acesta este modul in se care domina peisajul digital.

Concurenta este nemiloasa

In cazul in care nu ai o viziune pentru viitor si nu aloci suficiente resurse pentru internet marketing, sau mai rau, utilizezi o abordare cu buget zero fara o strategie clar definita, atunci cel mai probabil vei avea o problema. Competitorii sunt nemilosi. Cu cat continui aceasta abordare, mai devreme sau mai tarziu vei ramane in urma.

Nu cunosti valoarea unica a brand-ului tau

Cand va veni timpul pentru un client sa se decida asupra unui brand, vei fi prima sa alegere? Brand-ul trebuie sa spuna povestea ta clientului, atat in mod constient cat si subconstient, sa transmita calitatile care te fac cea mai buna alegere.

Valoarea unica a brand-ului presupune o combinatie puternica de valoari distinctive care imbunatatesc permanent perceptia consumatorilor. Nu cunosti inca aceste volori, atunci te provoc sa le descoperi inainte de orice introducere in piata digitala.

Unicitatea este fundamentul absolut al oricarei afaceri de succes. Intelegerea unicitatii te ajuta sa te diferentiezi si sa comunici in mod clar valoarea ta potentialilor clienti.

Marketing-ul nu este integrat

Dintre sutele de companii aflate in piata, ai fi surprins de cat de multi dintre ei considera activitatile de marketing ca o functie separata de restul afacerii. Exista o serie de motive pentru acest lucru, dar mereu incurajez sa asiguri intergarea campaniilor in toate canalele media. O abordare integrata s-a dovedit a fi mult mai eficienta.

Dezvoltarea unei strategii coerente te ajuta sa intelegi pe deplin relatia dintre mass-media digitala si canalele traditionale de marketing. Descoperi si modul in care acestea pot fi integrate in scopul de a atinge obiectivele si a imbunatati rentabilitatea investitiei in ambele canale online si offline.

De multe ori digital marketing devine separat in diferite segmente, intre un strateg de marketing, web developer, designer de UX sau este complet externalizat catre o agentie de marketing digital.

Nu esti organizat

Cand ai o abordare ad-hoc pentru promovare, nu ai un set clar definit de scopuri si obiective, sau o viziune clara pentru afacerea ta si clienti. Foarte probabil nu investesti suficiente resurse in planificarea si punerea in aplicare a campanieie de marketing digital.

O abordare organizata si structurata are nevoie de o strategie solida pentru a maximiza rentabilitatea investitiei si sa profite pe deplin de oportunitatile care sunt disponibile. Crede-ma, exista o tona, iar eu nu vreau sa le pierzi!

Iti pierzi timpul si banii

Chiar daca dedici timp si resurse materiale, daca nu ai o strategie clar definita, atunci foarte probabil vei pierde timp si bani. Este tot mai evident la firmele mici si mijlocii, care sunt coplesite de informatii despre social media, plata pe clic, optimizare pentru motoarele de cautare, marketing prin continut, precum si alte forme de marketing digital.

Pentru oricare afacere, mentinerea bugetelor si utilizezarea metodelor de marketing rentabile este recompensata in profituri mai mari. Dincolo de orice indoiala, o strategie foarte bine conceputa te va ajuta si in estimarea cheltuielilor viitoare.

Concentreaza-te pe canalele care asigura cea mai buna rentabilitate a investitiei pentru afacerea ta, care produc rezultate tangibile si ating in mod direct scopurile si obiectivele. Necesita timp sa intelegi peisajul digital dar eforturile tale vor fi rasplatite.

Campaniile de marketing online nu sunt optimizate

Ai un site web de afaceri si probabil ai auzit de Google Analytics. Ai intrebat dezvoltatorul web, agentia sau un membru al echipei daca este configurat – dar cat de des primesti rezultatul datelor analitice si masurile specifice bazate pe detaliile obtinute din aceste date?

Recomand lunar prezentarea statisticilor, cel putin pentru business-urile mici si mijlocii. Daca esti o companie mare probabil ai o echipa dedicata care sa gestioneze si sa optimizeze modul de abordare cel putin in fiecare saptamana, iar in unele cazuri, in fiecare zi.

Dupa definirea obiectivelor si crearea campaniei vei putea sa te angajezi intr-un proces de imbunatatire continua prin care vei optimiza fiecare aspect al marketing-ului digital pentru rezultate optime.

Se spune adesea ca in era digitalizarii se poate masura totul. Google Analytics si instrumentele similare vor raporta doar volume de date si nu emotiile clientilor. Vei avea nevoie de instrumente diferite pentru a identifica si aborda punctele slabe, de exemplu, email-uri, anchete, solicitarea comentariilor sau formulare de feed-back pentru clienti.

Oricare dintre companiile mari au urmatorul lucru comun. Sunt adaptate in mod constant astfel incat sa poata servi mai bine clientii existenti si coordoneaza o crestere rapida, durabila pe viitor.

Nu uita! Trebuie sa fii receptiv la schimbare si trebuie sa imbratisezi noi moduri de gandire si noile tehnologii, pentru a ramane mereu competitiv si prospera intr-un peisaj de afaceri competitiv.

Crearea strategiei de marketing digital nu trebuie sa fie munca grea. Ceea ce face ca lucrurile sa se intampla este relativ usor, mai ales online. Singurul pas care necesita oarecum vointa este inceputul. Un singur punct cheie de retinut intotdeauna este ca, daca nu o faci tu, alti nu vor ezita.