Google Analytics – Analiza si Interpretare pentru incepatori


Ghid incepatori Google Analytics

Asul din maneca pentru orice tip de business online presupune cunoasterea clientilor si ceea ce-si doresc. Cel mai bun mod de a sti audienta, de a urmari si analiza performanta il regasesti in statisticile de trafic, este exact ceea ce Google Analytics furnizeaza GRATUIT. Un tool de analiza minunat, util, poate uneori coplesitor, dar in final, un must-have pentru fiecare website.

O aplicatie puternica, care se integreaza perfect cu multe site-uri web, Google Analytics genereaza datele de care ai nevoie pentru a lua decizii mult mai informate cu privire la continutul site-ului, functionalitatea generala si cum sa adaptezi interfata de utilizator pentru a satisface nevoile vizitatorilor.

Poate fi o provocare pentru cei care sunt noi in activitatea de analiza si interpretare, dar odata ce ai insusit cateva sfaturi de baza, poti obtine maximum de statistici. De la intelegerea comportamentului utilizatorilor, la identificarea datelor demografice si de masurare a traficului in timp real, Google Analytics joaca un rol fundamental in cresterea business-ului tau online.

Un ghid destinat incepatorilor, care defineste termenii de baza si subliniiaza valorile sau metricii la care sa fii atent.

De ce fiecare site are nevoie de Google Analytics

Ca orice proprietar de afaceri, blogger, manager, exista o multime de probleme la care vei dori raspuns in ceea ce priveste performanta site-ului. Pe scurt, Google Analytics este modul in care obtii gratuit raspunsuri la probleme.

Avantajejele sunt vaste, vei intelege care initiative de marketing sau campanii performeaza cel mai bine, ce continut provoaca interes, ce pagini mentin utilizatorii conectati cu brand-ul. Site-urile web de succes, inclusiv cele cu rate de conversie mari si cele cu mult trafic, toate au un lucru in comun: acorda o atentie deosebita vizitatorilor, mai exact, analizeaza comportamentul acestora in site.

– cine viziteaza site-ul tau – locatia geografica a utilizatorului, ce browser au folosit, rezolutia ecranului, limba pe care o vorbesc, etc.

– ce fac atunci când sunt pe site – poti vedea timpul petrecut pe site, ce pagini sunt vizitate cel mai mult, pagina care cauzeaza parasirea cel mai des.

– cum ajung pe site – fie a fost printr-un motor de cautare (Google, Bing, Yahoo, etc), retele sociale (facebook, twitter, etc), un link de pe un alt site web sau direct.

Toate aceste informatii te pot ajuta sa implementezi schimbari care ar dubla sau tripla eficienta site-ului. Un tutorial minunat pentru incepatori, poate fi gasit aici.

Invata sa gandesti pe termen lung

Monitorizarea traficului si comportamentului utilizatorilor pentru cateva saptamani sau chiar o luna, poate fi foarte utila pentru ajustari de strategii pe termen scurt, dar ai nevoie de cel putin 3-6 luni de date pentru a identifica intr-adevar tendinte-cheie in comportamentul utilizatorilor.

Google Analytics poate genera rapoarte pe segmente lungi de timp, permitand astfel sa obtii o imagine clara a modului in care vizitatorii utilizeaza paginile si navigarea in site. Odata ce ai identificat aceste tendinte, poti începe trucurile de continut, design si functionalitate, in scopul de a imbunatati experienta utilizatorului de ansamblu.

Intelegerea termenilor generali – GA

Afisari de pagina

O vizualizare de pagina este numarata de fiecare data cand o pagina cu un cod de urmarire Google Analytics este vizualizata. Din punct de vedere tehnic, o afisare de pagina este inregistrata de fiecare data cand metoda de urmarire Google Analytics este executata.

Sesiuni si Pagini / Sesiune

O sesiune este definita ca o serie de vizualizari de pagina pe care un singur utilizator o face in cadrul unei vizite pe site intr-o perioada de timp. Acest lucru inseamna ca orice face un utilizator pe site-ul tau inainte de a pleca, echivaleaza cu o singura sesiune.

Sesiunile implicite Google sunt setate la 30 de minute, dar poti modifica mai putin, un minut, sau mai mult, patru ore. Durata unei sesiuni difera in functie de tipul de site. Google recomanda luarea in considerare a urmatoarelor atunci cand se schimba timpul unei sesiuni:

– In cazul in care site-ul delogheaza automat un utilizator dupa ce este inactiv o anumita perioada de timp, poti seta sesiunea pentru a se potrivi duratei de timp.

– Maresti timpul sesiunii doar daca ai multi utilizatori si te astepti la o lunga perioada de timp pentru lectura si dialog. Pe de alta parte, se reduce timpul sesiunii daca site-ul are o cantitate mica de continut.

„Pagini / sesiune” este numarul mediu de pagini vizitate intr-o sesiune. Cu cat metricii pagini / sesiune sunt mai mari, cu atat cititorii sunt mai multumiti si interactioneaza mai bine cu site-ul tau.

Bounce si Rata de respingere

„Bounce” se intampla atunci cand utilizatorii ajung pe site si acceseaza o singura pagina inainte de a pleca, indiferent de cat de mult timp au petrecut pe pagina. Este o vizita pe site cu o singura interactiune. Rata de respingere, insumeaza procentajul de vizitatori, a caror vizite s-au incheiat cu o „saritura”, iesire.

De exemplu, in cazul in care rata de respingere este de 80%, acest 80% defineste procentul utilizatorilor care au vizualizat doar o singura pagina inainte de a iesi.

Comportamentul utilizatorului

Sursele de trafic

In primul rand acorda atentie traficului, in mod special, surselor care genereaza trafic spre tine. Este important sa stii care site-uri web trimt mai mult trafic, si de aici sa-ti concentrezi eforturile spre acele canale. Lucreaza la ceea ce functioneaza!

Tot traficul este semnificativ, dar tipurile de baza care se masoara in mod regulat sunt: traficul de recomandare, traficul direct si traficul organic.

Traficul direct masoara cati utilizatori acceseaza site-ul prin scrierea URL-ului direct in browser. Traficul organic identifica cati utilizatori efectueaza o cautare pe Google si aterizeaza pe site dupa un clic pe un rezultat al cautarii.

Traficul de recomandare examineaza utilizatorii care viziteaza site-ul tau venind dupa alte site-uri.

Continutul

Ce fac oamenii odata ajunsi pe pagina ta? Pleaca rapid, sau cauta mai multe informatii? Daca da, ce pagini sunt vizionate cel mai mult?

Este important sa intelegi ce continut functioneaza bine si ofera utilizatorilor o experienta placuta, pozitiva. Acum, poti utiliza acest interes sa extinzi oferte, placerea de a oferi utilizatorilor resurse similare care au dovedit deja un interes marit.

Interactiunea utilizatorilor

Odata ce ai analizat ce continut functioneaza pentru site-ul tau si modul in care oamenii ajung la acest continut, este timpul sa explorezi modul in care utilizatorii interactioneaza cu el. Doua valori trebuiesc aici analizate: pagini pentru fiecare vizita si durata sesiunii.

Pagini / vizita indica numarul mediu de pagini vizitate de catre utilizatorii care vin pe site-ul tau. In mod firesc, cu cat acest numar este mai mare, cu atat mai implicat este publicul, si cu atat mai mult sunt exploatate sursele de informatii, ceea ce site-ul are de oferit.

Durata sesiunii este valoarea medie a timpului pe care acesti vizitatorii o petrec in timpul unei anumite sesiuni de pe site. Inca o data, cu cat mai mare numarul, sesiuni mai lungi, cu atat oamenii sunt mai interesati de brand si site-ul tau!

Google Analytics este mult mai mult decat un simplu „counter,” chiar daca tot ceea ce am explorat in acest post este de nivel incepator, limita in analiza si capacitatea de a te ajuta sa intelegi comportamentul utilizatorilor este impresionanta.

Nu este doar un instrument de ajutor si analiza a campaniilor online, iti ofera posibilitatea sa reduci costurile de marketing, si sa dezvolti mai mult afacerea, bazat doar pe informatiile colectate prin intermediul Google Analytics.

Ai nevoie de ajutor pentru a intelege performanta site-ului sau configurarea online a aplicatiei de monitorizare? Ne-ar plăcea sa vorbim cu tine! Lasa un comentariu mai jos sau contacteaza-ne astazi!