Experienta utilizatorului poate revolutiona si afacerea ta


Experienta utilizatorului - UX Design

Fizic sau digital, un produs este obligat sa trezeasca atat un raspuns emotional cat si intelectual bazat nu numai pe modul in care functioneaza, dar, de asemenea, cum arata si se simte.

Vorbim despre experienta utilizatorului.

In mediul online, 70% din factorii care afecteaza prima impresie sunt legati de design. Aceste prime impresii sunt extrem de importante. Emotiile utilizatorilor neimpresionati sunt adesea, neiertatoare.

In orice moment, un client nemultumit, poate impartasi opinia sa prin intermediul social media sau pe web.

Crearea de valoare devine astfel o prioritate. Un client placut impresionat denota interes si este esential in cresterea audientei. In era serviciilor digitale, cu cat eficienta unui serviciu este mai mare, cu atat numarul consumatorilor creste.

Pentru companiile care doresc sa atraga si sa transforme acest interes in venituri, experienta utilizatorului (UX) este cruciala.

Te ajuta sa-ti dezvolti afacerea si ofera consumatorilor cea mai buna calatorie spre serviciile tale.

Nu poti deveni un lider in cazul in care nu prioritizezi crearea unei experiente care sa raspunda nevoilor clientilor tai, si mai important, asteptarilor.

Sper sa ofer o imagine clara a ceea ce experienta utilizatorului inseamna pentru o afacere digitala, indiferent daca este un site web sau o aplicatie.

Voi defini termenul si apoi modul in care accentul pe UX, atunci cand creezi un site sau o aplicatie web, poate influenta in mod pozitiv afacerea ta.

Ce este experienta utilizatorului sau UX Design?

De multe ori, munca de web design este condusa de costuri, termene si propriile aspiratii, mai degraba decat nevoile de afaceri reale. Acest lucru duce de obicei la un produs final care serveste niciun scop.

Experienta utilizatorului se concentreaza pe cresterea satisfactiei, prin imbunatatirea modului in care oamenii interactioneaza cu site-urile, aplicatiile si dispozitivele din viata noastra. Cu alte cuvinte, UX face usor de utilizat lucrurile complexe.

Cuprinde o mare varietate de discipline, care in cele din urma cresc pozitiv impresia si satisfactia unui client. Este cheia pentru cresterea ratei de conversie, fidelizarea si loializarea clientilor.

In termeni mai simpli, un designer UX lucreaza pentru a se asigura ca experienta utilizatorului de software sau site este placuta, intuitiva si satisfacatoare.

Design-ul vizual, desi uneori este considerat separat, arhitectura informatiei, modul in care continutul este ordonat si organizat, influenteaza in mare masura intreaga experienta a utilizatorului.

Cu toate acestea, mai degraba decat sa ne concentram pe componentele experientei de utilizator, vreau sa explorez modul in care investitia in UX, poate aduce beneficii afacerii tale.

Cum se poate imbunatati experienta utilizatorului?

Ai nevoie de timp, planificare si testare pentru a construi ceva care sa iasa in evidenta. Sa aiba sens pentru utilizatorii finali. Design-ul trebuie sa urmeze practic ordinea lor de gandire si sa apara ca o solutie adecvata la momentul potrivit.

O componenta critica a experientei de utilizator este usurinta cu care pot gasi, accesa sau cumpara, diverse produse si servicii. Cum percep valoarea si utilitatea lor si daca ii ajuta sa-si realizeze obiectivele.

In primul rand, pentru a imbunatatii experienta de utilizator, realizeaza o evaluare a gradului de utilizare a aplicatiei sau a site-ului. Acest proces descopera cele mai frecvente probleme.

Intelege nevoilor utilizatorilor si creaza solutia care rezolva problemele lor. Ajuta la finalizarea sarcinilor ce le revin in cel mai simplu si mai rapid mod posibil. Prin testare continua poti imbunatati usurinta de utilizare si creste satisfactia generala a clientilor.

Nu subestima puterea esteticii si emotiei. Oamenii percep lucrurile care sunt din punct de vedere estetic atragatoare ca fiind mai eficiente.

Un site care arata bine are un impact emotional pozitiv. Utilizatorii isi vor aminti de vizita si vor fi mult mai probabil dispusi sa se intoarca.

Experienta de utilizare personalizata pe mai multe platforme

Odata cu dezvoltarea telefoniei mobile, tablete si orice dispozitiv touch-screen, este din ce in ce in ce mai important sa construiesti o experienta de utilizator multi-platforma.

Cand un utilizator doreste sa treaca de pe desktop-ul de lucru la telefonul mobil sau notebook, experienta nu ar trebui sa fie compromisa. Fiecare dispozitiv ar trebui sa ofere o experienta de utilizare personalizata prin web design receptiv.

In final, oamenii doresc site-uri web care arata bine, au o navigare usoara si o experienta perfecta, care ii ajuta sa gaseasca ceea ce doresc.

Site-urile companiilor care nu se adapteaza sunt inlocuite rapid de concurentii directi, care ofera clientilor un site web bine conceput si experiente personalizate pentru utilizatori.

Intotdeuna o interfata web prietenoasa, intuitiva si memorabila, constituie un avantaj major fata de concurenta.

Cum poate beneficia afacerea ta?

Clienti mult mai multumiti

La nivelul cel mai de baza, design-ul focusat pe experienta utilizatorului este despre crearea unei aplicatii sau site care este usor de utilizat si care ofera o experienta satisfacatoare clientilor.

Oricare ar fi scopul, un accent pe UX va permite utilizatorilor sa finalizeze sarcinile. Prin urmare, satisface nevoile lor, intr-un mod care face implicarea sa nu fie o provocare sau corvoada.

Creste increderea utilizatorilor

O experienta puternica de utilizator este esentiala in castigarea increderii clientilor. Indiferent daca in brand, serviciu sau produs. O experienta placuta se traduce in ceva in care clientii vor crede si acest lucru inseamna loialitate si recunoasterea brand-ului.

Prin a face procesul de interactiune si finalizare a sarcinii cat mai simplu posibil, UX design asigura ca, in esenta, clientii sunt capabili sa realizeze ceea ce si-au propus pe app sau site-ul tau.

Fie cumpara ceva, cauta informatii sau oricare alte lucruri, a face aceasta sarcina cat mai intuitiv posibila, inseamna mai putini utilizatori confuzi, frustrati si dispusi sa plece.

Insasi natura design-ului UX este centrata pe utilizator. Prin cercetarea utilizatorilor, designerii UX sunt capabili sa obtina o imagine de ansamblu asupra nevoilor clientilor si sa creeze un design pe baza acestor descoperiri.

Cunosc bine modul in care aplicatiile competitorilor tai „se simt” si stiu cum sa creeze o diferenta pentru tine. In sfarsit, ei pot determina clientii tai sa te iubeasca, sa vina inapoi si sa aduca noi clienti.

Concluzii

Una din retetele succesului pe termen lung se concentreaza pe furnizarea celei mai bune experiente web posibile. Fiecare site web poate beneficia de serviciile unui designer de UX pentru a face experienta lor mai buna, mai satisfacatoare si mai memorabila.

Cerceteaza clientii, afla ce nevoi au, ce doresc de la un site de vanzare produse / servicii, care sunt asteptarile lor. Avantajul major peste competitorii tai mai mari este de a putea adapta site-ul tau mult mai repede.

Pentru cei care doresc sa imbunatateasca experienta utilizatorului, este imperativ sa pastreze aceste intrebari in minte: Ce vrea utilizatorul? Ce valoare oferi? Ce vrei ca utilizatorul sa simta? Ce vrei de la utilizator?

Gandeste in locul lor, foloseste aceste intrebari pentru a construi o experienta pozitiva pentru utilizator, care creste rata de conversie, angajamentul, loialitatea fata de brand si satisfactia generala a utilizatorilor.