Cum se face SEO pentru un mic site cu obiective mari


Cum se face SEO

Cum se face SEO sau strategia de optimizare pentru motoarele de cautare este o intrebare care implica actiuni planificate si executate perfect.

Cand te gandesti la avalansa de informatii si tehnici care trebuie implementate, devine destul de evident de ce oamenii cu site-uri mici renunta la ideea de a investi in SEO.

Nu te descuraja!

Ce trebuie sa stii este ca poti sa lucrezi la optimizarea site-ului, treptat, prin implementarea celor mai bune practici SEO care nu iti vor afecta bugetul.

SEO realizat corect va creste vizibilitatea online, te va ajuta sa stabilesti o prezenta mai buna si stabila, sa generezi mai mult trafic si vanzari, apoi sa treci la atingerea unor obiective mai mari.

Iata ce trebuie sa stii si ce trebuie sa faci pentru a transforma un site mic intr-un paradis online, cu implicare, trafic si conversii.

De ce SEO functioneaza cel mai bine pentru site-urile mici

Sa lamurim un singur lucru la inceput.

SEO este metoda cea mai eficienta de marketing si functioneaza!

O parte din practicile de baza folosite in trecut sunt inca ok azi si ofera avantaje reale SEO. Momentan nu sunt informatii care sa indice ca lucrurile vor fi diferite in viitor.

Este important sa stii ca aproape 90% din toate experientele online incep cu un motor de cautare si mai mult de 70% dintre utilizatorii de internet neglijeaza anunturile platite, cautand in schimb rezultate organice.

De fapt, prima pozitie cu un anunt platit Google Ads are o rata a clicurilor de 8%. In plus, cheltuielile pentru SEO vor creste foarte mult pana in 2019.

Asa cum am mentionat deja, o strategie de SEO poate fi dezvoltata astfel incat sa nu iti afecteze bugetul. Cu toate acestea, ar trebui sa stii, de asemenea, ca SEO este mai rentabil in comparatie cu alte forme de marketing online (social media, publicitate PPC si altele).

SEO te va pune in pozitia de a oferi oamenilor ceea ce au nevoie si usor vei incepe sa te pozitionezi ca un expert in industrie.

Optimizarea nu inseamna doar gasirea acelor cuvinte cheie bune sau optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile. Daca aplici cele mai bune practici SEO in continutul tau, oamenii te vor gasi cu usurinta.

De ce?

Deoarece oamenii nu cumpara online fara minte. Inainte de a lua decizia finala, vor mai multe informatii, iar continutul tau poate fi acolo cand au nevoie.

In cele din urma, ultimul loc pentru a cauta un stimulent de a face SEO consta in faptul ca si alte site-uri mici, precum concurenta ta, o fac. Daca tu o ignori, vei pierde oportunitati reale, deoarece competitia iti va lua locul pe pagina cu rezultatele cautarii.

Sa vedem ce optiuni ai.

SEO este un proces intr-o continua desfasurare si poti aplica oricare din metodele de mai jos care deschid incet calea spre implementarea unei strategii marete de SEO. Asta pe masura ce site-ul incepe sa creasca si sa genereze bani.

Planificarea continutului

Cel mai bun mod prin care poti incepe SEO este planificarea unei strategii de continut. Continutul este rotita ce aduce oamenii pe site-ul tau, iar oamenii sunt singurii care te pot ajuta sa atingi obiective mari, chiar si cu un site sau un buget mic.

Publicarea continutului valoros si autoritar te va consolida, in primul rand, ca o autoritate in domeniu. Recomand sa incepi prin blogging. Este usor si lansezi continutul foarte rapid.

Cercetarea cuvintelor cheie

Fiind la inceput, iti recomandat sa faci o cautare a cuvintelor cheie referitoare la problemele oamenilor, ceea ce are nevoie clientul tinta.

Sa presupunem ca esti o companie mica care dezvolta aplicatii mobile si detii un site web.

Vrei sa te folosesti de el pentru a promova aplicatia si pentru a obtine mai multe descarcari. Pentru a gasi inspiratia noului tau continut de blog, trebuie sa intri in mintea utilizatorilor de aplicatii mobile.

Cum faci asta?

Cea mai buna modalitate este sa arunci o privire la comentariile utilizatorilor tai dar si pe cele ale concurentilor. Vei identifica aici partile bune, situatiile din viata reala si problemele cu care se confrunta utilizatorii acestei categorii de aplicatii.

Acest lucru iti va oferi o serie de idei pentru continutul tau.

Acum fiindca stii de ce are nevoie publicul si ce lispseste, poti trece la cercetarea cuvintelor cheie, dar cu accent pe fraze cheie long tail?

De ce?

Deoarece ofera rezultate bune intr-o perioada scurta de timp si este mult mai usor pentru tine sa te concentrezi cand esti la inceput in SEO.

Cuvintele cheie cu coada lunga sunt fraze de cuvinte mai lungi si mai specifice, pe care vizitatorii le folosesc mai mult atunci cand au intentia de a cumpara. Pot fi extrem de valoroase cand sunt corect utilizate.

Inca ceva… Sunt fundamentul unei strategii eficiente de SEO. Cuvintele cheie long-tail reprezinta 70% din toate cautarile pe web.

Introduce cuvinte cheie pe care te bazezi in consola de cautare Google si observa cate rezultate exista. Numarul iti va spune cate site-uri si articole sunt cat si cu cine concurezi.

Desi acel numar te poate speria , vei obtine ce e mai important – ideea. In plus, poti sa te conectezi in contul Google Adwords si sa continui cercetarile pe aceeasi expresie.

Aha, acum devine interesant.

Sa presupnem ca rezultatul arata 50-100k de cautari lunare medii pentru acel cuvant long tail. Asta inseamna ca exista un public interesat de acest subiect.

Sa vedem un exemplu de cercetare si implementare a cuvintelor cheie long tail in crearea titlurilor.

Crearea unor titluri relevante

Aici lucrurile devin si mai interesante.

Ai realizat cercetarea cuvintelor cheie si ai trecut prin sectiunea de comentarii a aplicatiei, precum si cele ale celorlalte aplicatii din categoria ta.

Aceste informatii te pot ajuta sa obtii zeci de subiecte interesante pe care le poti aborda cu succes in viitoarele articole. Acum, trebuie sa dai tot ce este mai bun pentru a include in titlu cuvintele cheie long tail.

Cel mai greu lucru este sa gasesti un titlu care sa nu depaseasca 60 de caractere, sa contina cuvantul cheie si sa apara natural. Ai voie sa devii creativ – de fapt, cu cat este mai interesant titlul articolului, cu atat mai interesant va fi pentru public.

Exista doar o singura regula pe care trebuie sa o respecti, asigura-te ca titlul corespunde intotdeauna temei principale a articolului.

Optimizarea continutului

Iata noul motto: „Scrie pentru oameni, dar optimizeaza si pentru Google!”

Intelege ca oamenii sunt pe primul loc si, tot ei, reprezinta forta motrice din spatele strategiei SEO. Sfatul pentru site-urile mici este sa inceapa cu un blog. Publica in mod regulat articole care apeleaza la public si rezolva o problema specifica pentru acestia.

Exista doua cuvinte principale in SEO – relevanta si autoritate. Google evalueaza relevanta analizand de cate ori ai utilizat cuvintele cheie specifice in continut si unde le-ai plasat.

Autoritatea se datoreaza numarului de linkuri de pe alte site-uri care indica continutul blogului tau. Ambele iti vor asigura un articol de inalta calitate, care este foarte apreciat de Google, mai ales dupa actualizarile Penguin si Panda.

Publicarea si promovarea continutului

Particularitatile strategiei de continut sunt publicarea si promovarea. Ambele depind de publicul pe care incerci sa-l atragi.

Publicarea se refera la cat de des trebuie sa adaugi continut nou pe blog, in timp ce promovarea implica raspandirea articolelor pe platformele sociale si mentionarea pe site-urile cu autoritate din nisa ta.

Vezi cateva sfaturi si strategii in social media.

Un studiu Moz din 2015 afirma ca articolele de + 1.000 de cuvinte primesc in mod constant mai multe actiuni si link-uri decat cele mai scurte.

Scara acestui studiu a fost imensa si a incorporat mai mult de 1 milion de articole online. Deci, asigura-te ca ai articole lungi, relevante si valoroase.

O intrebare ramane totusi: „Cat de des ar trebui sa postez?”

Potrivit expertilor SEO, doua-trei postari pe saptamana reprezinta un inceput excelent. Acest lucru iti va permite sa strangi o multime de articole pe blog cu avantaje SEO semnificative.

Cand vorbim de promovare, ia in considerare cateva din metodele inca viabile. Odata ce ai multe articole pe blog, poti incepe sa construiesti lista de e-mailuri. Aceasta este una dintre cele mai bune metode de transformare a traficului organic in cititori fieli.

Include un link catre site-ul / blogul tau in toate profilurile social media si distribuie articolele de indata ce le publici. Poti sa comentezi pe blogurile altor persoane pentru a atrage mai multa atentie si pentru a genera trafic pe site-ul web.

Abtine-te de la ultima metoda daca nu ai un mesaj valoros si relevant pentru care urmezi sa lasi un comentariu.

Poti cere bloggeri-lor stabiliti in zona ta de activitate sa impartaseasca continutul. Nu-ti fie frica sa intrebi. Un „da” poate duce la un imens trafic.

Si nu in ultimul rand, participa la conversatii si raspunde la intrebarile oamenilor. Nu uita sa adaugi in raspunsurile tale link-uri catre articolele din blog. Adauga raspunsuri valoroase!

Optimizarea in pagina – SEO on Page

Optimizarea site-ului on Page, include metode care pot fi aplicate direct in site, astfel incat motoarele de cautare sa-l clasifice mai bine. In plus, optimizarea paginilor web va imbuatati performanta online si va creste experienta utilizatorilor la un alt nivel.

Forma corecta a URL-ului

Primul lucru pe care il vom adresa sunt sirurile de adrese URL. URL-urile mai scurte sunt clasate mai bine. Adresele URL scurte si descriptive vor ajuta oamenii sa ghiceasca cu precizie de 100% ceea ce se afla in spatele link-ului.

In exemplul nostru: „https://nexvision.ro/blog/cum-se-face-seo” ar fi un bun exemplu.

Formatarea adreselor URL in acest mod este benefica deoarece ancora contine cuvantul cheie vizat. Link-ul va fi evidentiat, vizibil si clar, pentru utilizatorii Google atunci cand se potriveste unei interogari.

Include tag-urile Alt si Meta

Etichetele Meta sunt utilizate de motoarele de cautare in scopul obtinerii mai multor informatii despre site-ul tau si sunt elemente importante de SEO on page. Algoritmii de clasificare Google s-au schimbat de-a lungul anilor, iar unele meta tag-uri sunt mai putin eficiente decat inainte.

Cu toate acestea, daca le folosesti, vei imbunatati ranking-ul.

Prima eticheta metas importanta este titlul. Sunt cuvintele care apar in rezultatele motorului de cautare, atat pentru anunturile platite, cat si pentru rezultatele organice.

E important ca eticheta titlu sa rezume frumos continutul paginii. Daca corespunde continutului, Google va clasifica pagina mai sus.

Urmatoarea este descrierea meta. Trebuie sa fie scurta si sa ajute utilizatorii de internet sa scaneze rapid ceea ce ii asteapta pe pagina inainte de a da clic pe link. O descriere buna echivaleaza cu rate ridicate de clicuri.

Deoarece site-ul tau este mic, nu va fi o problema sa completezi descrierile meta pentru fiecare dintre pagini.

Am vorbit despre scrierea articolelor pe blog. Ei bine, foloseste heading tags, deoarece reprezinta un alt aspect important al optimizarii meta tag-urilor. Fiecare dintre articole ar trebui sa aiba doar o singura eticheta h1, in timp ce sub-capitolele ar trebui sa fie organizate cu etichete h2 si h3.

Deoarece imaginile fac parte din experienta utilizatorului, adauga o imagine principala fiecarui articol dar si in interiorul continutului daca este cazul, pentru o mai buna relevanta. Nu uita sa completezi atributul alt al imaginii.

Google acorda o mare valoare textului din atributul alt. Adauga si aici cuvantul cheie important. Nu introduce in mod inutil etichete alt cu cuvintele cheie.

Optimizeaza viteza de incarcare a site-ului

Google este destul de clar in ceea ce priveste viteza si rankarea site-urilor pe web. O viteza de incarcare slaba va afecta valori importante SEO, cum ar fi timpul mediu petrecut pe pagina, dar si experienta utilizatorului.

De ce?

Utilizatorii nu vor astepta incarcarea unor site-uri lente, in special pe dispozitive mobile.

Deoarece ai un site web mic, optimizarea vitezei de incarcare nu va dura prea mult. Mai intai va trebui sa reduci cererile HTTP (sub 20), astfel incat paginile sa fie redate mai repede.

Sarcina principala: simplifica design-ul site-ului! Ce inseamna asta? Inseamna mai putine elemente pe pagina, reduce la minim utilizarea de scripturi, foloseste CSS in loc de imagini, consolideaza intregul cod CSS intr-un singur fisier etc.

Optimizeaza imaginile. Acestea ar trebui sa fie in format JPG, redimensionate pentru a se potrivi ecranului vizitatorului.

Optimizarea pentru mobile

E critic sa optimizezi site-ul pentru platforme mobile. Exista 2,5 miliarde de utilizatori online si jumatate dintre acestia acceseaza in mod regulat internetul prin intermediul dispozitivelor mobile.

Daca nu te adresezi si lor, vei fi depasit de concurenta cu SEO mai rau decat tine. Deci, prima ta oprire ar trebui sa fie un test Google Speed pentru a identifica ce probleme exista si cum le poti remedia.

Unul din principalele lucruri pe care trebuie sa le abordezi intr-un design receptiv este sa faci butoanele destul de mari pentru a permite utilizatorilor sa acceseze site-ul fara probleme.

Crearea identitatilor sociale

Odata cu platformele sociale media marketing-ul a devenit un mediu interactiv. Retelele de socializare ofera oportunitati enorme de a-ti transforma site-ul mic intr-o aventura digitala majora. Ar trebui sa atragi fani din social media cat mai curand.

Nu este un lucru usor. Trebuie sa construiesti un subiect cu care sa abordezi publicul care te intereseaza cel mai mult. Vei putea crea cel mai bun continut numai daca il scrii pentru o persoana pe care o intelegi cu adevarat.

Creeaza continut ca si cum banii sau traficul nu sunt rezultatul final si concentreaza-te asupra implicarii cititorilor tai. Distribuie in mod regulat postari si participa la conversatii. Vrei sa accelerezi lucrurile, foloseste oricare din instrumentele de anunturi platite pe platformele sociale pentru a ajunge mai rapid la publicul tinta.

Concluzii

Implementate corect, aceste metode de SEO te vor ajuta categoric sa maresti traficul pe site-ul tau si sa folosesti acest potential pentru a atinge obiective mai mari.

In cele din urma, va trebui sa ma repet, SEO este un efort continuu. Ramai mereu conectat cu cele mai recente tendinte SEO si fa tot posibilul sa ai un site complet optimizat in orice moment. Din fericire, site-ul tau este mic, astfel incat poti invata si imbunatati pe masura ce continui.