Cautarea vocala si marketing pentru asistentii virtuali


Cautarea vocala

Pe masura ce asistentii virtuali castiga importanta pe piata, precum si in casa, vocea este noul spatiu de joc in marketing. In ce masura cautarea vocala va deveni proeminenta, sunt dezbateri, insa acest an, este ideal pentru optimizarea continutului pentru utilizarea cu aceste dispozitive.

Trebuie sa acordam atentie tehnologiei vocii, deoarece provoaca schimbari in domeniul marketingului, al publicitatii, al comertului si, desigur, al cautarii.

Aceasta va influenta schimbarile in comportamentul consumatorilor, care pentru marketeri, vor fi cruciale in continuarea lor de a fi prezenti in locurile potrivite la momentul potrivit. Un sondaj NPR si Edison Research de la proprietarii de difuzoare inteligente a constatat ca 65% dintre utilizatori nu s-ar reintoarce la viata lor fara un vorbitor inteligent.

Inainte de a merge mai departe, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le stim despre utilizarea asistentilor vocali si a tehnologiei care le stapaneste.

Cine foloseste cautarea vocala

Asistentii vocali devin din ce in ce mai obisnuiti. In februarie 2018, sondajul „Waterhouse Coopers” folosit pe 1000 de persoane, a constatat că 72% dintre respondenti au folosit aceste dispozitive si doar 10% dintre respondenti nu au auzit de ele.

Consumatorii cu varsta cuprinsa intre 25 si 49 de ani sunt cei mai grei utilizatori ai acestor dispozitive, iar 65% dintre participantii la sondaj au afirmat ca vorbesc cu asistentii vocali mobili cel putin o data pe zi.

Date mai recente din ultima editie a studiului despre cautarile cu asistenti vocali indica faptul ca utilizarea cautarii vocale se inrautateste iar numarul persoanelor care ar utiliza tehnologia scade.

S-a constatat ca 40% dintre cei 2000 de respondenti din SUA au raportat ca nu le-au folosit niciodata, in timp ce 23% au folosit cautarea vocala pe un vorbitor inteligent sau smartphone cel putin o data pe zi.

Acelasi sondaj a constatat faptul ca intre 2017 si 2018 au existat mai putine diferente intre generatii si sexe pentru comenzile vocale de varf.

Dimpotriva, diferenta dintre generatii si utilizarea asistentului vocal este legata de comenzile pe care aleg sa le implementeze.

Cum sunt folositi asistentii virtuali

Intr-o lume mobila utilizarea asistentilor vocali tinde sa faca fata acestei tendinte.

De ce?

Sondajul PwC, mentionat mai sus, a constatat ca 74% dintre respondenti folosesc asistentii vocali mobili acasa. In grupurile audiate, participantii au mentionat ca prefera sa utilizeze asistentii vocali in viata privata si nu in public.

Adoptarea tehnologiei doar la domiciliu se reflecta mai mult in sarcinile de baza. Cele mai populare comenzi solicita asistentului sa cante o melodie, sa ceara vremea, sa gaseasca o afacere locala sau sa caute numarul de telefon al unui contact.

Ceea ce nu este relevant in aceste rezultate, este legat de cumpararea prin intermediul asistentilor vocali. Probabil exista inca o lipsa de incredere in cautarea vocala si comertul vocal.

Cine nu foloseste asistentii vocali

Ca si in cazul multor tehnologii noi, increderea reprezinta o bariera pe care, consumatorii nu au depasit-o inca. Majoritatea prefera sa cumpere online sau sa utilizeze o aplicatie mobila. In schimb, atunci cand cauta un loc de munca, preferintele se inverseaza. 71% folosesc cautarea pe asistentii vocali.

De ce sunt mai putin dispusi sa cumpere online cu ajutorul asistentilor virtuali?

O parte se datoreaza faptului ca asistentii virtuali pot interpreta incorect detaliile necesare pentru a procesa ordinele. Daca prezinta dificultati in a intelege interogarile vocale simple, in functie de modul in care cineva pronunta, ar putea avea implicatii negative atunci cand sunt efectuate tranzactii.

Un alt aspect este legat si de persoanele din familie care au acces la cardurile de credit.

Lipsa unor cifre mai substantiale ne lasa cu o idee neclara despre suma castigurilor provenite din comertul cu voce, suma medie de cumparare si alte date care ne-ar permite sa dimensionam in mod adecvat această oportunitate.

Cum putem folosi cei mai buni asistenti virtuali in marketing?

Una dintre principalele cerinte pe care trebuie sa o concentram asupra consumatorilor este aceea de a crea o experienta consistenta. Consumatorii se asteapta ca dispozitivele sa fie corecte, sa fie capabile sa inteleaga accentul si pronuntia si sa usureze lucrurile.

Prin prioritizarea unei strategii de voce si mentinerea increderii consumatorilor in asistenti, vom putea continua sa profitam de această tehnologie?

Acelasi sondaj ne arata ca utilizatorii doresc abilitatea de a sari peste anunturi. Daca li se ofera posibilitatea alegerii anuntului sau sa poata alege ce sa asculte sau nu, atunci majoritatea celor chestionati ar fi fost mai deschisi la anunturi.

Potentialul pe care il vor aduce aceste schimbari este imens, chiar daca in prezent unele dintre previziuni sunt simple supraestimari ale datelor. Prin urmare, exista cateva lucruri pe care le putem face acum.

Cum optimizam pentru cautarea vocala

Consolideaza SEO local.

Cum am vazut mai sus, cele mai populare comenzi se refera la cautarile locale. Deoarece cautarea vocala este atat de convenabila, este folosita mai des si in mai multe locuri acum decat oricand.

Google raporteaza cresterea numarului de cautari „____ near me now” cu 150% in ultimii doi ani.

Acorda-ti timp pentru a actualiza toate informatiile SEO locale, inclusiv datele despre Compania mea pe Google. Un sfat simplu, vei fi penalizat daca nu oferi detalii coerecte despre firma ta. Asigura-te ca atunci cand cineva spune „Hei Google” sau „Alexa”, va fi directionat la inregistrarea ta.

Cum faci asta?

Raspunde la intrebarile din continutul tau.

Continutul trebuie sa ofere oamenilor raspunsuri directe la intrebarile lor. In caz contrar, va fi mai greu sa ajungi in fata oamenilor. Stiind ce probleme au clientii tai, raspunsurile sunt critice daca ravnesti pozitia zero. Aceasta zona este primordiala pentru asistentii vocali.

Poti face acest lucru prin mai multe tehnici.

  • Poti optimiza continutul tau utilizand resursele care genereaza cele mai frecvente intrebari bazate pe cuvintele cheie;
  • Poti sa scrii intr-un stil gen conversatie pentru a mima cel mai bine modul in care oamenii vor pune intrebarille asistentilor vocali;

Asigura-te ca ai raspuns in text, deoarece acest continut este ceea ce Google va recompensa cand acorda pozitia zero.

Prioritizeaza intrebarile „Cum sa”

Cel mai frecvent tip de intrebare utilizat in cautarea vocala este „cum sa”. Crearea acestui continut de tip „cum sa” nu inseamna totul.

Vei dori sa utilizezi schema „How To” pentru a imbogati continutul site-uli si pentru a-l traduce intr-o limba pe care o vor intelege motoarele de cautare.

Exista un marcaj Schema.org Speakable disponibil doar in Google Assistant momentan. Este o bucata de cod care merita implementata acum pentru a fi pregatit atunci cand va fi activa in toate cautarile. Odata activat, vei avea mai multe sanse ca acel continut sa apara intr-o cautare vocala.

Intre timp, sunt si alte scheme care vor ajuta la optimizarea SEO. Acestea includ actiuni bazate pe continut pentru asistentii Google. Schema „How To” mentionata mai sus si schema de intrebari frecvente tip Q & A.

Anunturi platite pentru cautarile vocale?

Nu am vazut plati pentru aceste dispozitive inca. Amazon si Google au deschis spatii in aplicatiile Alexa Skills si Google Actions pentru a incepe explorarea momentului in care capabilitatile media platite vor fi introduse.

In ciuda faptului ca a fost in stadiu incipient, un studiu Think With Google din august 2017 a constatat ca 52% dintre respondenti au fost interesati sa auda despre promotiile, vanzarile si tranzactiile marcilor.

In concluzie, cand vorbim despre asistentii vocali si cautarea vocala, asigura-te ca optimizezi continutul si setezi fundatia pentru viitorul comertului vocal.