Gestioneaza aspectele tehnice SEO fara sa distrugi continutul


aspectele tehnice SEO

Vizibilitatea in cautarile organice ramane critica pentru site-urile web.

SEO nu va muri niciodata si va ramane intotdeauna relevant pentru campaniile de marketing, sub o forma sau alta. Indiferent cat de mult doresti sa faci lucrurile altfel, daca vrei sa ai succes, ai nevoie de avantajele SEO.

Chiar si cel mai bun site web in ceea ce priveste design-ul si continutul, nu va aduce rezultate. Oamenii nu vor cumpara nimic de la tine pentru ca nu te gasesc.

Acestea sunt regulile din online si trebuie sa ai intregul pachet pentru a reusi.

Ar fi groaznic sa pierzi tot timpul si efortul depus, doar din cauza faptului ca nu ai investit in servicii seo pentru optimizarea site-ului care sa-ti permita sa obtii mai mult din traficul valoros, organic.

Problema este ca multi nu inteleg ce este SEO, inclusiv bloggeri, webmasteri si oameni de marketing. In acest articol vom explica esentele SEO si te vom ajuta sa intelegi scopul principal al acestei tehnici de marketing.

Pe de alta parte, multi distrug continutul lor cu SEO copywriting defect, deoarece nu sunt in masura sa gaseasca acel echilibru intre elementele de optimizare a paginii web si furnizarea informatiei.

Inainte de a vorbi despre orice altceva, sa incepem prin introducerea unor concepte SEO de baza pentru tine.

Cum ajuta SEO si de ce este cel mai bun

SEO este un acronim pentru optimizarea motoarelor de cautare si este una dintre cele mai vechi tehnici de marketing online. A fost adoptata de multe agentii, comercianti, companii, magazine de comert electronic si practic oricine are nevoie de mai multa vizibilitate online.

Prin utilizarea celor mai bune practici de optimizare a paginilor web vei obtine mai mult trafic organic, dar ce inseamna acest lucru pentru tine?

Traficul organic este mai valoros

Traficul organic Google

Acest „trafic organic” este compus din persoane care ajung pe site-ul tau prin intermediul unei cautari pe web. Ei dau clic pe primele rezultate pe care Google le returneaza in prima pagina. Foarte putini oameni merg vreodata la a doua pagina.

Pentru a putea imbunatati sansa de a obtine acest trafic, trebuie ca site-ul tau sa apara cat mai sus posibil.

Si acest lucru se face prin tehnicile de optimizare a site-urilor.

Clientii potentiali vor cauta lucruri de care au nevoie si este datoria ta sa optimizezi continutul pentru cuvintele cheie pe care clienti le folosesc in cautarile lor. Asa cresti sansele de a obtine mai mult trafic organic.

SEO ofera stabilitate pe termen lung

Ca si in cazul campaniilor PPC (plata pe clic), exista multe alte metode platite sau campanii publicitare pe care te poti baza pentru a creste numarul de vizitatori in site-ul web. Cu toate acestea, nu este o sursa stabila de trafic pe termen lung. Va trebui sa aloci constant bani.

Este mult mai dificil si costisitor sa atragi trafic semnificativ cu anunturile platite. Nu tot traficul este valoros.

O alta slabiciune a traficului platit este ca toti vizitatorii tai vor scadea dupa ce nu mai platesti. Pe de alta parte, un site web opimizat SEO va obtine in continuare un volum mare de trafic organic chiar si dupa ce ai intrerupt capania. Acesta va fi vizibil pentru o lunga perioada de timp in rezultatele de cautare.

Nu este vorba doar despre a fi tehnic

Definitia SEO presupune sa fii atat tehnic cat si creativ, sa obtii o autoritate mai mare si, in general, o prezenta online mai buna pentru afacerea ta. Cu tehnicile si pasi potriviti, poti crea o prezenta online puternica cu rezultate excelente pentru o lunga perioada de timp.

Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare presupune anumite reguli, iar cei care stabilesc regulile pentru tehnicile SEO potrivite sunt oamenii de la Google.

De ce optimizarea site-ului este importanta

Majoritatea traficului web catre un site provine din motoarele de cautare. Poti obtine trafic din retelele sociale, PPC, insa motoarele de cautare continua sa predomine. Daca un potential client are nevoie de ceva, isi va indrepta atentia spre internet.

Acesta este modul in care procesul de cercetare web incepe pentru majoritatea oamenilor si inseamna ca exista o mare oportunitate de a-ti imbunatati rezultatele. Nu conteaza ca ai un site business, un blog, o organizatie nonprofit sau ai un site web personal, trebuie sa profiti de aceste oportunitati pentru a obtine mai mult trafic organic.

Unul dintre cele mai importante lucruri in optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare este sa vizezi cuvintele cheie potrivite, pentru a te asigura ca persoanele care ajung pe site sunt interesate de continutul tau.

De exemplu, poti optimiza cuvinte cheie gresite si poti obtine un volum mare de trafic, insa persoanele care dau clic pe pagina web vor vedea ca nu este relevanta cautarii lor si vor renunta.

Nu poti insela oamenii. Rezultatele bune sunt definte de cuvintele cheie potrivite si optimizarea corecta a paginii web. Atunci cand cineva da clic pe site, primeste ceea ce asteapta. Este singurul mod in care cresti sansele sa convertesti in clienti vizitatorii tai.

Daca esti vizibil din motive gresite, s-ar putea sa aduci trafic, dar nu vei putea sa obtii prea mult din acesta. Exista o multime de exemple si practici SEO care pot furniza site-urilor web rezultatele de care au nevoie.

Multi vor spune ca exista multe alternative pentru SEO, dar faptul ca aceasta tehnica de marketing pe motoarele de cautare ofera cea mai buna rentabilitate a investitiei iti spune cat de mult ai nevoie de ea.

Experienta utilizatorilor si SEO merg mana in mana

Unul din marile obstacole este acela de a crea continut de calitate care sa apeleze la utilizatori, avand in acelasi timp grija de aspectele tehnice SEO. In trecut, se neglija total experienta utilizatorului, continutul era concentrat si imbibat de cuvinte cheie, strict pe obtinerea unor pozitii de varf.

Neglijenta ce a condus la rezultate teribile in ceea ce priveste experienta utilizatorului. Indiferent cat de buna ar parea aceasta idee, nu este, pentru ca oamenii nu interactioneaza si nu efectueaza nicio actiune.

Google a subliniat importanta UX, un rank bun nu este posibil acum fara sa oferi vizitatorilor o experienta adecvata. Nu mai poti raspandi cuvinte cheie in continut pentru a obtine o pozitie mai inalta, deoarece UX si SEO sunt acum strans legate.

Ajungem acum la aspectele tehnice SEO legate de continutul tau si de modul cum trebuie sa abordezi fiecare dintre ele corespunzator. Astfel incat sa oferi atat o experienta buna utilizatorilor, cat si performante bune.

8 aspecte tehnice SEO conectate la continutul tau

Optimizare site web

1. Viteza de incarcare a site-ului

Timpul necesar ca un utilizator sa deschida site-ul sau pagina web se numeste viteza de incarcare si este foarte importanta. S-ar putea sa te intrebi ce legatura are. Daca va dura mult timp ca un utilizator sa acceseze continutul tau, aceasta va ruina direct experienta lor.

Cand vine vorba de viteza de incarcare a site-ului din perspectiva SEO, trebuie sa-ti amintesc doua lucruri:

  • Unul dintre cei mai importanti factori pe care Google l-a stabilit este viteza. Acest lucru a fost anuntat oficial in 2010. In cazul in care site-ul tau este lent, nu vei fi in masura sa obtii un rank inalt, deoarece Google doreste ca site-urile sa fie pe deplin operationale si relevante cautarilor.
  • Oamenii vor parasi un site care se incarca greu. Probabil ai un continut bun si oferi o multime de lucruri pe care oamenii le-ar putea gasi valoroase, dar daca trebuie sa astepte 10 de secunde pentru a deschide pagina web, l-ai pierdut pentru totdeauna. Un site lent inseamna rate mai mari de respingere si o incapacitate de a converti vizitatorii in clienti.

2. Structura site-ului

Un site bine conceput cu o arhitectura curata, intuitiva, simpla si usor de inteles, astfel incat utilizatorii sa poata naviga usor. In plus, o arhitectura clara permite motorului de cautare sa se acceseze cu usurinta paginile web.

Motorul de cautare trebuie sa inteleaga site-ul tau astfel incat sa il poata clasifica. Cu cat este mai usor de inteles, cu atat mai rapid va fi clasat pe o pozitie mai inalta. Conecteaza toate paginile importante de pagina de principala (homepage), astfel incat si utilizatorii dar si crawler-ele sa inteleaga ceea ce oferi vizitatorilor.

Simplitatea este cheia aici.

Doar asa Google iti va oferi mai multe puncte SEO iar vizitatorii site-ului tau vor gasi drumul si vor explora tot continutul cu usurinta.

3. Adresa URL

In trecut, adresele URL nu erau atat de importante pentru SEO, deoarece erau un set de litere si numere incoerente. Astazi adresele URL au o mare valoare. Apar in toate rezultatele cautarii si intaresc valoarea cuvintelor cheie.

Pur si simplu, rezultatul care apare in cautari este puternic influentat de adresa URL si poate afecta CTR pozitiv sau negativ.

Google va scurta URL-urile lungi pentru a le face mai clare. Asigura-te ca fiecare adresa URL contine informatii relevante legate de titlul continutului sau de contextul acestuia. In acest fel poti incuraja oamenii sa dea clic pe continutul tau, deoarece link-ul insusi le va da cateva informatii despre ce este vorba.

5. Continutul unicat

Unul dintre cele mai importante aspecte ce tin de optimizarea paginilor web presupune un continut unic. In trecut, se abuza prin copierea de pe alte site-uri si prin simpla ajustare a cuvintelor cheie. Era un mod in care au reusit sa se pozitioneze mai bine in timp ce ofereau continut bun scris de altcineva.

Google a inteles ca acest lucru si a impus cele mai mari sanctiuni pentru continutul duplicat. Sper ca nu este cazul tau, astfel nu vei fi vizibil pentru nimeni.

Fiecare bucata de continut trebuie sa fie unica, sa ofere o perspectiva diferita si o atingere personala. Continutul trebuie sa se concentreze pe vizitatori si nu pe pacalirea Google.

6. Structura continutului

Acum ajungem la continutul propriu-zis. Dupa cum probabil stii deja, continutul este cel mai important aspect din SEO. Joaca rolul principal si determina daca Google te va recompensa sau te va sanctiona. Ca si structura site-ului, continutul trebuie sa fie organizatat corespunzator.

In prezent, Google favorizeaza articole care contin o imagini, subpozitii, liste numerotate si, cel mai important, continut unic. Asigura-te ca ai toate aceste lucruri fara erori gramaticale intr-o structura adecvata.

Aceasta este cea mai clara forma de continut pe care Google o favorizeaza. Si inca ceva…tendinta articolelor scurte a apus. In prezent, continutul cel mai bun are +1500 de cuvinte.

Ofera informatii valoroase, imagini care pot implica mai mult cititorii, clipuri video, link-uri care duc la resurse valoroase, cercetari bazate pe fapte. Asa imbunatatesti SEO, iar oamenii vor dori sa-ti citeasca articolele.

7. Cuvintele cheie

Cuvintele cheie sunt extrem de importante pentru continut, indiferent daca vorbim despre articole pe blog, informatii despre pagina sau descrieri de produse. Cu toate acestea, densitatea mare a cuvintelor cheie este ceva ce ar trebui evitata.

De exemplu, continutul ar trebui sa includa cateva cuvinte cheie in corp, unul in introducere si unul in titlu (exact la inceput). Nu cauta sa repeti cuvintele cheie ci foloseste semantica.

In niciun caz nu incerca introducerea cuvintelor cheie ascunse, care nu sunt vizibile. Google penalizeaza acest lucru mult, chiar daca ai doar unul.

Cuvintele cheie trebuie sa se potriveasca contextual intregului continut.

De exemplu, nu poti scrie un blog despre alimente si sa adaugi cuvinte cheie despre marketing-ul digital.

Ele formeaza o punte care conecteaza continutul de pe o pagina cu informatiile pe care o persoana le cauta. De exemplu, daca cineva cauta „cei mai buni jucatori din fotbalul romanesc”, ei vor primi un articol optimizat pentru aceste cuvinte cheie.

8. Optimizarea imaginilor

Traim intr-o lume din ce in ce mai vizibila. Si in această lume, valoarea optimizarii imaginii nu poate fi trecuta cu vederea.

Imaginile fac paginile mai atragatoare.

Mai mult decat probabil, exista o imagine pe fiecare pagina a site-ului tau, insa fara optimizarea corecta, pierzi un activ SEO valoros. In plus, cu cat dimensiunea fisierului este mai mare, cu atat este mai lunga incarcarea paginii web.

Optimizarea imaginilor creeaza multe avantaje, inclusiv o experienta mai buna a utilizatorilor, timpi de incarcare mai rapizi si oportuninati suplimentare, atat in ​​cadrul rezultatelor organice, cat si in rezultatele cautarii imaginilor.

Motoarele de cautare nu sunt in masura sa identifice continutul unei imagini datorita textului alt asociat acesteia. Google analizeaza imaginile vizionand continutul care le inconjoara.

Numele fisierelor de imagine avertizeaza Google si crawlerii motoarelor de cautare cu privire la subiectul imaginii.

Toate aceste lucruri vor crea o structura SEO superioara, mai puternica. Articolele vor fi mai interesante, deoarece vor avea imagini relevante pentru subiectul pe care il acoperi.