10 afaceri pe internet din 100 reusesc in online pentru ca…


Afaceri pe internet

Pentru ca tu, si cei care vor sa inceapa o serie de afaceri pe internet, uneori te informezi gresit.

Consideri utile unele aberatii – sau secretele succesului, cum le definesc autorii – scrise in jurul acestui subiect!

Ti se pare logic? Hai sa vedem!

Asa s-au promovat serviciile care dezvolta afaceri online: stai la plaja si coordonezi pe internet tot ce tine de afacerea ta.

E firesc faptul ca au devenit rapid visul tuturor.

In ziua dorintei instantanee si a vitezei, toata lumea vrea totul ieri. Nivelul asteptarilor este in continuare accentuat de numarul de povesti care fac caz despre milionari pe internet si despre cei care au inventat urmatorul mare lucru online.

Tocmai, un numar mare de afaceri pe internet nu reusesc din cauza asteptarilor nerealiste si nefondate. E adevarat, internetul a devenit un spatiu de joc imens pentru afacerile online, dar nu simplu!

Vei avea multe bariere de trecut, dar asta nu-ti spune nimeni!

Actioneaza acum!

E doar un subtitlu, nu-l lua in seama!

O sa vezi de ce.

Nu crede tot ce se spune sau se scrie!

Cei care te indeamna sa actionezi acum, acum e momentul si nu mai astepta, de regula, vor sa-ti vanda un serviciu sau un produs, cat mai repede!

Daca urci un site sau un „magazin online la cheie”, cum se poarta acum, pe internet, oamenii nu se vor ingramadi si nu vor avea nopti nedormite pana cand nu te vor gasi!

Asta pur si simplu nu se intampla.

Exista platforme pentru site-uri web si platforme de comert electronic prin care sa vinzi produse, dar nu vand singure! Poti lua cursuri, poti asculta cate podcast-uri vrei si poti citi articole epice despre cum sa incepi o afacere online.

Cu toate acestea, daca nu ai ceva solid de oferit, vei da gres.

Indiferent cate povesti vei scrie, cat „content marketing” vei utiliza, nu vei reusi!

Pentru ca iti lipseste valoarea produsului!

Iar „marketing-ul” in Romania se intampla asa:

  • promite mai mult decat oferi
  • foloseste orice tehnica de manipulare

Nu exista un sambure etic in reclamele de azi, la TV sau pe net. Toti vor sa vanda cat mai mult, sa-si atinga scopurile, indiferent cum si prin ce metode.

Si sunt oameni care pot face asta, o perioada!

Pun un pixel AdWords si Facebook in site apoi, te bombardeaza cu reclame pe unde te prind, sa te aduca inapoi. In final… poate vei cumpara.

Extrordinar „marketing”! Dar valoarea produsului unde e? In texte?!

O serie de afaceri pe internet nu reusesc tocmai pentru ca nu ofera valoare.

Nu iti subestima viitorul client?

Nu poti pacali pe toata lumea tot timpul.

Dorinta ta de a face bani nu adauga valoare produsului! Indiferent cate articole scrii pe blog, sau ce agentie angajezi, nicio poveste nu te va ajuta daca, in final, ceea ce vinzi nu este extraordinar si nu conteaza!

Nu poti face diferente doar din texe!

Un produs bun, o carte buna, utila, se vinde aproape de la sine! Nu necesita multa promovare sau carlige de agatare a clientului. Pur si simplu se vinde pentru ca aduce o valoare in viata cumparatorului.

Un produs slab calitativ, sau un produs care se vinde pe alte 10 site-uri necesita de 10 x investitie in comunicare.

Dar, daca ai o propunere unica de vanzare, clientul va gasi valoare in ceea ce oferi.

Sa-ti spun ceva despre piata, viitorii tai clienti. Nu le pasa de tine, de site-ul tau, de logo-ul tau sau ce platforma foloseste site-ul tau (se zvoneste ca unele vand singure, tu nu faci nimic, am auzit)! Piata are grija doar de ea insasi.

Ofera valoare pietei, daca ai acest lucru (pe care il afli prin teste si cercetare), poti incepe sa te gandesti la afaceri pe internet. Altfel, investesti in online si pierzi bani!

Un business nu se dezlantuie prin cateva trucuri sau magie! Banii, oricat de multi investesti in promovare, nu creeaza incredere!

Un produs bun nu are nevoie de pop-up-uri sau inginerii, utilizate de profesionistii din marketing, gen exit pop-up, care apar atunci cand ai intentia de a parasi pagina web, sa-ti reaminteasca cat de minutat(a) este, si ca vei primi un discount la achizitie!

Cu cat sunt folosite mai mult, aceste tactici de agatare, cu atat produsul e mai slab. Trist este ca, pentru unii, inca functioneaza!

Dezinteresul

Nu esti interesat sa furnizezi un produs sau un serviciu bun. Vrei sa faci bani, e de la sine inteles. Dar revin la punctul anterior. Daca nu oferi un serviciu bun clientului tau, lipsa ta de interes pentru afacere va fi vizibila si clientii tai vor vedea asta.

Ok, un design bun si receptiv ajuta, SEO nu strica nimanui, dar in final, oamenii vor veni pe site-ul tau si vor cumpara daca le oferi calitate, nu continut.

Gandeste in felul asta.

Daca ai descoperit o itelepciune despre viata, care ti-a schimbat destinul la miezul noptii, ar conta ca era scrisa pe un zid antic al unei pesteri?

Desigur, nu ar fi. O platforma poate fi intotdeauna imbunatatita. Este valoarea (adica intelepciunea in acest caz) care conteaza cu adevarat.

In toate proiectele online, pe care le vei desfasura, concentreaza-te pe sprijinirea oamenilor in primul rand. Totul vine mai tarziu. Intotdeauna trebuie sa te axezi pe problemele clientului, pentru ca acolo este cheia suprevietuirii.

Incepi afaceri pe internet din motive gresite

Motivul esecului este adesea legat de motivul pentru care ai inceput activitatea.

Crezi ca daca ai propria afacere pe internet, vei avea mai mult timp pentru tine? Sau poate ca nu trebuie sa raspunzi in fata sefului?

Desi acestea sunt beneficii pe care doar unii antreprenori au reusit sa le obtina dupa ani de munca grea, nu sunt motive pentru a incepe o afacere pe internet.

Cuvantul „atitudine” este unul crucial atunci cand discutam despre start-up-uri pe internet. O atitudine excelenta … o perspectiva buna nu poate asigura succesul, dar o atitudine proasta si o mentalitate gresita pot garanta cu siguranta esecul.

Motivele corecte si cele care conduc la construirea unei afaceri de succes presupun:

– o pasiune si o dragoste pentru ceea ce faci si credinta cu tarie – pe baza studiilor si cercetarilor efectuate – ca produsul sau serviciul tau ar indeplini o nevoie reala in piata;

– originalitate, determinare, rabdare si o atitudine pozitiva. Cand altii arunca prosopul, tu sa fii mai hotarat decat oricand.

Invata din greselile tale, nu din ale altora.

Povesti de genul „eu am cunoscut esecul” dar tu, acum, ai sansa sa nu repeti greselile mele, practit iti transmit o stare de euforie si iti dau impresia ca o castigi sigur, nu! Probabil iti cer si bani pentru acel studiu elaborat despre greseli, sau, e doar e doar o alta tactica care ar trebuie sa sublinieze, mai ingrosat, „valoarea ghidului despre succes”!

Ca si in viata. Daca tu ai trecut printr-o situatie si vrei sa sfatuiesti pe cineva cum poate sa o evite, nu prea merge. Suntem oameni diferiti, gandim diferit, actionam diferit!

O mare parte din afacerile de succes pe internet au fost construite pe baza esecurilor anterioare. Prin folosirea lor in procesul de invatare. Cand pornesti pe acest drum, afacerea ta trebuie sa fie solutia unei nevoi pe care oamenii o au.

Arata onestitate, integritate in interactiunea cu ceilalti

Crezi intr-adevar ca vrea cineva sa te ajute sa vinzi pe internet? Nu, ei se ajuta pe sine, pentru ca vor sa-si vanda serviciile sau produsele mai intai, apoi urmati voi! In cazul in care vor esua, iti vor spune ca nu ai investit suficient, nu ai facut marketing si PR, etc…

Afacerile pe internet nu ruleaza pe autopilot!

Cei foarte bine stabiliti in piata nu trebuie sa depuna mari eforturi in afacerile lor, dar este un privilegiu castigat datorita orelor lungi, poate interminabile, de munca.

Nu sa intamplat peste noapte pentru ei si nu se va intampla peste noapte nici pentru tine.

Majoritatea persoanelor sunt nepregatite pentru investitiile in timp, in primul rand, care trebuie facute, astfel incat o afacere pe internet sa poata deveni un succes.

Exista „niste …” care abia asteapta urmatoarea tinta usoara si daca tu cauti pe internet o cale rapida de imbogatire, peste noapte, esti urmatoarea victima. Daca cineva iti spune ca este simplu si rapid… sau usor… sau automat… si vei invata secretul succesului online… mai gandeste-te!