Activitati de marketing online care te costa doar timp


marketing online

Internetul a facut posibil ca intreprinderile mici sa atinga o piata de desfacere uriasa. Cu toate acestea, peste 800 de milioane de pagini existente pe web ingreuneaza obtinerea traficului.

Este o lume mare acolo si nimic nu este mai infricosator decat o afacere noua, mica, cuprinsa de senzatia de necunoscut. Vestea buna e ca ai nevoie doar de o mica parte a lumii sa-ti acorde atentie :).

Gandeste-te doar la cei interesati de ceea ce vinzi, asta-i o lume mult mai mica decat crezi. Pe cine ai avut in minte atunci cand ai inceput? Cine are o nevoie reala sau dorinta pentru ceea ce oferi tu? Care este cel mai mare avantaj al produsului sau serviciului tau?

Sunt doar cateva intrebari care au nevoie de un raspuns. De ce? Pentru ca definesc foarte clar publicul tinta, cei care iti vor cumpara serviciile sau produsele. Acest articol este scris pentru proprietarii de afaceri mici, care doresc sa gaseasca modalitati prin care pot promova afacerea lor. Metodele de mai jos te vor costa doar timp.

Ce se poate face pentru a atrage trafic si a converti publicul tinta, fie intr-un utilizator, un client, o inscriere la newsletter sau oricare ar fi scopul care defineste publicul?

Ce inseamna de fapt Marketing Online

Lumea intreaga s-a transformat intr-o piata digitala, iar digitalizarea rapida a creat un nou trend „Digital Marketing”, care permite consumatorilor accesul facil la informatii de calitate cu privire la diverse produse si servicii.

Pe scurt este procesul de promovare al oricarui produs prin suport electronic. Ne permite sa facem uz de smartphone-uri, calculatoare, tablete si multe altele pentru a promova produsul nostru catre un numar cat mai mare de clienti. Acestea fiind spuse, iti propun urmatoarele activitati de marketing „do it yourself”.

Optimizare pentru motoarele de cautare

Cunoscut sub numele de SEO, este unul dintre ingredientele cheie de succes si asigura o prezenta vizibila a site-ului in cautarile specifice. Campaniile SEO de optimizare au scopul de a genera perspective favorabile atunci potentialii clienti cauta prin intermediul frazelor si cuvintelor cheie relevante produse sau servicii pe care site-ul tau le ofera.

Exista elemente in SEO care pot fi remediate usor, dar exista o parte a oricarei campanii care necesita continut de calitate pentru a ajuta si cunostinte vaste in domeniu.

Daca site-ul are la baza un sistem de manageriere a continutului, CMS, iti va fi foarte usor sa remediezi greselile.

Blogging – creeaza continut regulat

Un business care vrea sa creasca, sa fie autentic si relevant, trebuie sa ia in considerare si integrarea unui blog. Este free si ai posibilitatea sa creezi continut relevant pentru clienti sau sa aprofundezi relatiile deja existente. Il poti folosi si ca o unealta de marketing pentru a dirija traficul inapoi catre site.

Oamenii adora continutul nou, acorda incredere, le place sa fie informati si apreciaza ca tu esti cel care ii inveti. Acorda-ti timp si scrie, mult, poti sa incepi cu minim doua articole pe luna, apoi sa maresti frecventa postarilor.

Nu uita! Publicarea continutului adaptat la obiceiurile de consum ale publicului tinta este obiectivul. Urmareste cinci blog-uri din nisa in care activezi, asigura-te ca sunt de succes. Nu te inspira, doar analizeaza!

Social Media Marketing

Web-ul devine tot mai social din moment ce aplicatii si retele precum Facebook, Twitter, LinkedIn sau Google Plus, permit oamenilor sa imprataseasca tot ceea ce experimenteaza. Consumatorii au acum posibilitatea sa gaseasca informatii si sa vorbeasca despre fiecare produs sau serviciu oferit de o companie.

Dezvolta afacerea prin maximizarea prezentei pe fiecare retea sociala. Social media a schimbat in mod semnificativ relatia dintre brand-uri si consumatori. A revolutionat modul in care comunicam si modul in care clientii interactioneaza cu mediul de afaceri.

Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, G+ – ce au in comun toate aceste site-uri? Sunt giganti social media, sunt locurile in care clientii tai isi petrec marea majoritate a timpului. Continutul de calitate creat deja in activitatile de mai sus si partajarea acestuia pe canalele proprii din social media, inseamna una dintre cele mai puternice forme de marketing.

Incearca sa angajezi publicul in toate postarile tale. O campanie de marketing social media de succes poate beneficia de o cantitate sanatoasa de trafic, in plus, poti castiga noi adepti. Recomand sa utilizezi orice retea existena, vei gasi cu siguranta clienti care apreciaza produsul sau serviciul tau si care vor fi o recomandare autentica pentru tine.

Oamenii sunt interesati de alte persoane inainte sa fie interesati de lucruri. Niciodata nu stii in ce retea ar putea fi un networker-cheie care poate introduce afacerea ta altor jucători-cheie.

Social Media Advertising

Reclama platita pe Facebook nu se ridica la bugete uriase, gen PPC AdWords, pentru ca aici intentia de cumparare nu este atat de bine creionata.

Iti recomand sa experimentezi reclama platita. Cu raspunsurile de mai sus in minte, vei reusi sa creezi profilul cumpararorului si sa targetezi audienta. In final, vei defini mai intai care este piata si apoi vei sti impactul social media asupra afacerii tale.

Intelege Google Analytics

Invata tot ce poti despre Google Analytics. Este important sa stii cum se seteaza un cont de Analytics si cum sa interpretezi volumul de date. Acest lucru te ajuta sa intelegi conceptul de trafic si sursele de provenienta, vei sti numarul total de vizitatori, modalitatile de intrare pe site, paginile de iesire, date demografice, etc.

Evaluare

Nu-ti fie frica sa gresesti, invata insa din greseli si mergi mai departe. Daca esti destul de norocos si ai suficient timp liber, atunci invata cat mai mult posibil despre activitatile de mai sus.

Nimeni nu s-a nascut scriind articole de marketing, SEO, sau cu abilitati de marketing social – toti au invatat la un moment dat.