4 tactici SEO care te vor bantui totdeauna in optimizarea web


4 tactici SEO

Google si alte motoare de cautare isi modifica constant codul si arhitectura.

Asta inseamna ca strategia SEO este o tinta in miscare, iar clasamentele sunt mereu in flux. Si, de fapt, strategiile comune, dar care au trecut prin SEO, care au profitat de lipsa de sofisticare a marelui Google, te pot bantui acum, subminand increderea in site-ul tau.

Am sa trec prin 4 tactici SEO care vor bantui pentru totdeauna eforturile tale de optimizare a site-ului. Daca tu, echipa ta, sau cineva pe care l-ai angajat in trecut, ati folosit oricare dintre cele 4 tactici SEO de mai jos, atunci vei dori sa iei rapid masuri pentru a le corecta.

# 1: Site-uri care contin cuvinte cheie de umplutura

In primele zile ale existentei SEO, Google sa concentrat in mare masura pe frecventa si cantitatea cuvintelor cheie aflate inttr-o pagina web.

O pagina web care mentiona un anumit cuvant cheie mai frecvent decat alte pagini web avea tendinta de a se pozitiona mai bine in rezultatele cautarii. Acest lucru a dus la practica „umpluturii cu cuvinte cheie”, in speranta de a se clasifica mai sus.

Pentru un timp, umplutura a functionat, desi in detrimentul degradarii UX si supunerea cititorilor la un contiunt scris incomod.

Apoi, pe masura ce Google a devenit mai expert in detectarea limbajului natural, a inceput sa penalizeze excesul de cuvinte cheie si practica a disparut rapid. Azi, trebuie sa te asiguri ca pagina ta web este relevanta pentru cuvintele cheie, dar este important sa fie scrise in mod natural.

# 2: Pagini multiple pentru cuvinte cheie similare

Urmatoarea tactica este ceva ce inca mai vedem destul de des atunci cand auditam site-uri web. Din nou, aceasta tactica a fost folosita pentru a profita de modul in care Google lucra.

Utilizatorii cauta acelasi lucru utilizand numeroase variatii de cuvinte cheie diferite.

De exemplu, eu pot cauta „scaun pentru sugari” in timp ce tu ai putea cauta „scaun pentru nou-nascuti”. Tu si cu mine cautam acelasi lucru, dar pentru algoritmul Google, nu este atat de simplu.

De aceea, in trecut, a fost o idee inteligenta sa creezi pagini separate pentru diferite variante de cuvinte cheie. Rezultatul este ca multe companii au acum site-uri web cu zeci sau chiar sute de pagini web foarte asemanatoare, optimizate pentru variatiile de cuvinte cheie minune.

Astazi, Google este mult mai expert in recunoasterea relatiei dintre sinonime si expresii similare. Mai mult, Google penalizeaza continutul duplicat, precum si paginile web similare, construite in jurul tuturor variantelor de cuvinte cheie.

Cea mai buna strategie actuala, este aceea de a grupa impreuna expresii de cuvinte cheie similare si de a optimiza doar o pagina web „master” pentru fiecare cuvant cheie / subiect de baza.

# 3: Backlink-uri nefiresti

Cea de-a treia tactica este legata de backlink-urile nenaturale.

Aceasta tactica a primit o atentie deosebita cand Google a lansat actualizarea infama a Penguinului in 2012. Multe site-uri si-au pierdut clasamentul Google dupa aceasta actualizare, iar vechile link-uri nenaturale inca le mai bantuie.

Care este un backlink nefiresc?

Orice backlink care indica spre site-ul tau web pe care altgoritmul Google il determina ca fiind creat in mod nenatural.

Daca ai creat link-uri pe site-uri care au fost construite numai pentru a te conecta la alte site-uri web (retele sau ferme de link-uri), atunci ai backlink-uri nenaturale care indica spre site-ul tau.

Un alt exemplu de legatura nefireasca este textul ancora optimizat. Textul ancora este format din cuvintele care sunt hiperlink.

Daca majoritatea backlink-urilor utilizeaza acelasi text ancora orientat spre cuvinte cheie, atunci ai un steag rosu. Mai mult ca sigur ai link-uri nefiresti in incercarea ta de a imbunatati pozitiile cuvintelor cheie.

# 4: Utilizarea continutului de crescatorie

Continutul de crescatorie defineste practica scrierii si vanzarii de continut „optimizat SEO” foarte ieftin si slab calitativ.

„Scriitori independenti” sunt platiti pentru a crea rapid postari de blog, articole, videoclipuri si alte materiale „educative” in jurul unui anumit set de cuvinte cheie. Apoi, companiile care doresc sa-si imbunatateasca clasamentul prin intermediul continutului de marketing utilizeaza acest continut.

Nu merita niciodata.

Continutul ieftin de crescatorie este adesea incarcat cu erori, scris intr-un stil generic sau nenatural, frecvent duplicat, care serveste numai la subminarea increderii atat pentru Google, cat si pentru potentialii clienti. Mai mult, deoarece Google devine tot mai eficient in recunoasterea limbajului natural, acest stil de continut poate duce la penalizari SEO.

Concluzie

Fiecare agentie care se angajeaza intr-o campanie SEO ar trebui sa tina seama cu strictete de tactica utilizata de echipa ta. Tehnicile SEO care profita inca de neajunsurile Google sunt adesea de scurta durata si rapid penalizate. Mai mult, domeniile penalizate necesita foarte mult timp pentru a recastiga increderea Google. Nu fi bantuit de greselile SEO din trecut!