SEO + 10 avantaje reale pentru orice business online


10 avantaje SEO

SEO este important?!

Viata e plina de intrebari, multumita Internetului, este, de asemenea, plina si de raspunsuri.

Indiferent daca cauti un loc unde sa iei cina, vrei sa achizitionezi o casa noua, sau speri sa solutionezi o problema, motorul de cautare modern este fereastra ta catre informatii nelimitate.

Dar cum poate motorul de cautare sa decida ce raspunsuri sa iti dea? Sunt peste un miliard de site-uri web existente si totusi suntem capabili sa gasim ceea ce cautam, rapid si eficient.

Se intampla ceva magic?!
Da… se intampla din cauza magiei de optimizare site web.

Serviciile SEO sau optimizarea pentru motoarele de cautare, cuprind o serie de strategii care imbunatatesc vizibilitatea unei pagini web sau intregului site.

Nu conteaza cat de bine intelegi in prezent SEO, beneficiezi de el de fiecare data cand efectuezi o cautare pe Internet.

Acum este timpul sa te asiguri ca afacerea ta beneficiaza, de asemenea, de efectele optimizarii web.

Daca administrezi un business care este prezent si online, mai mult ca sigur ai nevoie de trafic spre acesta. Cand cineva introduce o interogare de cautare pentru produsele sau serviciile tale, SEO se va asigura ca esti raspunsul la cautarea lor, prin imbunatatirea prezentei online, a traficului si in final, a obiectivelor site-ului web.

SEO este potrivit fiecarui business online?

In majoritatea cazurilor, da!

Daca oferi produse sau servicii pe care utilizatorii le cauta in Google, Bing sau Yahoo, atunci SEO ar trebui sa fie o prioritate ridicata.

Exista o singura situatie in care „este posibil” ca SEO sa nu fie necesar.

Spre exemplu: nu vrei sa fii gasit!

Cum poate SEO sa-mi ajute afacerea? (10 avantaje SEO)?

Google proceseaza peste 40 000 de cautari pe secunda, ceea ce echivaleaza cu aproximativ 3,5 miliarde cautari pe zi. In centrul acestor cautari se afla clientii tai! Ei folosesc Google pentru a se informa si cumpara.

Din totalul clicurilor, 85% sunt facute pe listarile organice. Anuntul platit reprezinta doar 15% din totalul distributiei de clicuri pentru un cuvant cheie.

Ar trebui sa fii unde sunt clicurile!

Dar, daca vrei trafic si vanzari imediate, SEO nu ofera succesul peste noapte. Acesta necesita o planificare strategica, o executie si o gestionare continua.

1. Cresterea traficului organic in site din Google

Cu cat un site web este mai vizibil pentru cuvintele cheie, cu atat mai mult trafic vei primi. De fapt, pozitia #1 din Google are, in medie, o rata de accesare prin clic de 84,5%, conform studiului CTR avansat privind clasarea pe Web.

Aceasta inseamna ca daca ai pozitia #1 pentru un termen de cautare, din fiecare 100 de termeni cautati, vei primi statistic 84-85 de vizitatori. Dupa aceea, numarul scade destul de semnificativ.

2. Vizibilitate crescuta in motoarele de cautare

Pozitia cuvintelor cheie pe care site-ul tau se afiseaza si cu cat acestea sunt mai sus, cu atat mai des esti vizibil pentru potentialii clienti. Potrivit statisticilor, este nevoie de 5-7 afisari inainte ca cineva sa-si aminteasca brand-ul tau. SEO este un driver direct al vizibilitatii si impresiilor imbunatatite in rezultatele motorului de cautare.

3. Credibilitate / Incredere

Site-urile web care apar mai sus in rezultatele cautarii sunt vazute ca fiind mai de incredere si mai credibile. De fapt, 98% din cei care folosesc Google aleg un site listat in pagina 1 a rezultatelor.

Asta pentru ca oamenii simt ca site-urile din partea de sus sunt cele mai bune. In prezent, toata lumea „Googaleste” ceea ce doreste si daca site-ul tau apare in varf in timpul cautarii, l-ai pozitionat deja ca alegere credibila / de incredere.

4. Branding

Daca nu esti „eMag-ul” industriei tale, e putin probabil ca un client sa introduca numele de brand atunci cand cauta produse / servicii. Cu toate acestea, in cazul in care clientii incep sa caute si afla ca tu esti in mod constant aproape de cautarile lor, atunci contribui la construirea acelui capital de brand.

5. Trafic de buna calitate

Clientii potentiali iti cauta produsele / serviciile online. Optimizarera site-ului permite ca fiecare pagina de pe site sa fie un punct de intrare pentru acei clienti.

Frumusetea strategiilor de SEO bine dezvoltate consta in faptul ca esti capabil sa targetezi potentialii clienti in fiecare etapa a ciclului de cumparare.

6. O investitie in viitorul afacerii

Cand studiezi si afli despre SEO, vei auzi, fara indoiala, ca „SEO este un proces” si „rezultatele nu apar peste noapte”, ceea ce este adevarat.

Cand investesti in SEO, vei beneficia de eforturile depuse dupa 4-6 luni. Cu toate acestea, odata ce eforturile incep sa se materializeze, conform statisticilor din Jurnalul pentru motoarele de cautare, lead-urile generate de SEO au o rata de inchidere de 14,6%, in timp ce lead-urile externe (cum ar fi publicitatea directa) au o rata de inchidere de 1,7%.

7. Costuri / Rentabilitate

SEO este una dintre cele mai rentabile forme de marketing pentru ca actioneaza asupra cuiva care e direct interesat de un produs sau serviciu.

Cand primesti trafic pe un cuvant cheie, utilizatorul e deja interesat de ceea ce ai de oferit, sarcina ta ramane doar sa-l convingi ca esti partenerul potrivit. Acest termen de cautare apare in orice interogare ce vizeaza continutul tau, astfel incat fluxul de potentiali clienti sa continue. Foarte putine canale de marketing pot spune acelasi lucru.

8. Site-ul tau nu doarme niciodata

Atnci cand un site este bine optimizat, esti permanent vizibil potentialilor clienti, primesti zi si noapte trafic, ceea ce se poate transforma in vanzari. O campanie de SEO bine pusa in scena poate deveni cel mai bun agent de vanzari.

9. Componenta cheie in marketing. Oamenii ignora oarecum anunturile platite!

Orice afacere de succes foloseste multe canale de marketing active la un moment dat.

SEO este ingredientul perfect si ar trebui sa fie intotdeauna parte din campanile de promovare online. De exemplu, daca unul din canalele tale de marketing este AdWords, nu ar fi ideal sa fie asociat cu SEO astfel incat, atunci cand un potential client cauta anumite oferte, sa vada doua listari.

Asa, vei ocupa mai multe pozitii in SERP, sporind probabilitatea ca acel client sa vina la tine in locul unui concurent.

Doar 15% din traficul total pentru un cuvant cheie merge catre anunturile platite. Oamenii sunt atat de familiarizati cu Google si acum ințeleg care este un anunt si care nu este. SEO te asigura ca brand-ul apare unde este volumul mare de clicuri.

10. Poate fi masurat

Utilizand Google Analytics, poti vedea valorile traficului si modul in care acesta se coreleaza cu obiectivele specifice cautarilor organice. In plus, poti utiliza Consola de cautare Google pentru a vedea ce cuvinte cheie determina traficul. Sunt date extrem de valoroase.

Interogarile care aduc traficul spre site-ul tau ofera o perspectiva clara, care poate influenta campania de marketing pe Internet sa fie reusita.


Exista multe avantaje pentru care SEO este important si ar trebui sa fie luat in considerare de majoritatea afacerilor. Fie ca il faci singur sau decizi sa angajezi o agentie de servicii profesionale seo, vei avea parte de beneficiile mentionate mai sus.